Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag behöver hjälp snarast! 😛

det är så att vi idag skulle spela in trummor då jag insåg att jag inte fattade något om hur kanalerna var uppdelade...

först och främst undrar jag om det kanske finns någon som skulle kunna tänka sig att ha mobilkontakt, alt. msnkontakt och leka lite "support" det är nog inte speciellt krongligt att förklara för mig då jag inte är helt bakom flötet 😮

skämt åsido, det vi kopplade var : (alla mickar är kopplade på baksidan utav kortet)

2xOH - i kanalerna: 1L och 1R

1xKagge - i kanalen: 2L

1xvirvel - i kanalen 3 L

Det som jag bland annat undrar då är ifall de ingångar på framsidan utav kortet är sammankopplade med kanal 1L och 1R på baksidan? eftersom att de kom in på samma kanal då jag tittade på ljudkortets mixxer.

sedan så slutade även ljudkortet att skicka helt till cubase och jag fattade NOLL i hur man skulle konfigurera ljudkortets kanaler på "ljudkortsmixxern" för att den skulle kunna skicka till cubase.

tack på förhand!

Annons
Postat
Öhh, det finns bara 2 ingångar med micpreamp i 1820. Skall man koppla fler mickar till 1820 behövs externa preamps.

Jag hoppas herrn ovan har kopplat dem via externa preamps i någon form innan han kopplar in dem på baksidan av kortet annars händer det ju inte mycket 😉

Det tog ett tag för mig att fatta patchmixern till ljudkortet men när man väl gör det så är det busenkelt.

1. New Session (uppe till höger i E-MU mixern) och ladda in passande grundinställning.

2. Seddan måste du "routa" i Cubase och skapa ingångarna där...

adda mig över MSN jmo_music@hotmail.com så kanske jag kan hjälpa dig mer

Postat
Öhh, det finns bara 2 ingångar med micpreamp i 1820. Skall man koppla fler mickar till 1820 behövs externa preamps.

Jag hoppas herrn ovan har kopplat dem via externa preamps i någon form innan han kopplar in dem på baksidan av kortet annars händer det ju inte mycket 😉

Det tog ett tag för mig att fatta patchmixern till ljudkortet men när man väl gör det så är det busenkelt.

1. New Session (uppe till höger i E-MU mixern) och ladda in passande grundinställning.

jo, vi kör mickarna genom ett Otaris Status 18r bord, och kör preamparna genom den, jag får ju signaler på alla kanaler i "emu mixern" men, nu helt plöstligt i cubase om jag går in på VST Connections så finns endast "DOCK 1 Line mic A" och sen för den andra på framsidan av kortet, och sedan endast massa SPDIF grejer.

Postat

Jag hoppas herrn ovan har kopplat dem via externa preamps i någon form innan han kopplar in dem på baksidan av kortet annars händer det ju inte mycket 😆

jo, vi kör mickarna genom ett Otaris Status 18r bord, och kör preamparna genom den, jag får ju signaler på alla kanaler i "emu mixern" men, nu helt plöstligt i cubase om jag går in på VST Connections så finns endast "DOCK 1 Line mic A" och sen för den andra på framsidan av kortet, och sedan endast massa SPDIF grejer.

Sätt dig ner med manualen i lugn ooch ro och läs den så du förstår hur patchmixen och kopplingarna fungerar. Det kan synas som ett "tråkigt" råd, men det är det bästa jag kan ge, det står mycket bra förklarat i manualen , jag kan i alla fall inte förklara det bättre. Så det är faktiskt snabbaste vägen för digatt komma igång... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.