Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa mig en ny burk....har idag en Pentium 4 2.5 Ghz med ett M-Audio Delta 1010LT ljudkort...

Vad är det för processor som gäller idag? Funkar AMD-processorerna till Cubase och ljudkortet?

Annons
Postat

*Ny på detta forum*

Ska beställa en MacBook (ekonomin tillåter inte större leksak) och där är ju bara 1GB minne från början. Jag kommer givetvis att utöka detta till 2, kanske 3GB men jag undrar ändå hur mycket man kan belasta den på 1GB?

Ungefär hur många kanaler blir det? På min nuvarande PC har jag bara 512MB och har lyckats mixa 15-20 amatör-spår med lite smått och gott som reverb, delay och mycket kompressorer.

Postat
*Ny på detta forum*

Ska beställa en MacBook (ekonomin tillåter inte större leksak) och där är ju bara 1GB minne från början. Jag kommer givetvis att utöka detta till 2, kanske 3GB men jag undrar ändå hur mycket man kan belasta den på 1GB?

Ungefär hur många kanaler blir det? På min nuvarande PC har jag bara 512MB och har lyckats mixa 15-20 amatör-spår med lite smått och gott som reverb, delay och mycket kompressorer.

Mängden minne är inte så relaterad till mängden spår. Men om du ska ladda in instrument med samplingar så är mer minne bra!

Postat
Tänkte köpa mig en ny burk....har idag en Pentium 4 2.5 Ghz med ett M-Audio Delta 1010LT ljudkort...

Vad är det för processor som gäller idag? Funkar AMD-processorerna till Cubase och ljudkortet?

Amd kommer inte in i mitt hus, inte i studion, inte hos mig någonsin! 😛

om du vill ha en cpu som klarar det mesta och som gått ner i pris.. köp en Intel Core 2 duo 6600 . den innehåller 2x2.4ghz och du lär klara dig riktigt riktigt bra med den.

Jag kör den i en studioburk och jag har aldrig nånsin fått overload på den, trots att jag kunnat kört kanske 4 virtual guitars + krävance synthar som atmosphere, trilogy, colossus osv osv samtidigt.

den lär du klara dig finfint med!

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.