JeePeR Postat 16 juli 2007 Postat 16 juli 2007 Jag måste ha hjälp med accord, kan inget sånt, hade varit skitschysst om ni kunde nämna några accord samt vilka noter accordet innehåller, hittils har jag bara lyssnat efter vad som låter hyffsat bra och sedan gjort det till t.e.x. basslinga/melodi/lead osv. Hjälp pls! 🙂
Anders F Postat 16 juli 2007 Postat 16 juli 2007 (redigerat) Jag måste ha hjälp med accord, kan inget sånt, hade varit skitschysst om ni kunde nämna några accord samt vilka noter accordet innehåller, hittils har jag bara lyssnat efter vad som låter hyffsat bra och sedan gjort det till t.e.x. basslinga/melodi/lead osv. Hjälp pls! 🙂 här har du c-durs skalegna ackord. Ackord........toner C........c, e, g Dm........d, f, a Em........e, g, b F........f, a, c G........g, b, d Am........a, c, e Bm7-5........b, d, f Redigerat 16 juli 2007 av Gizmozis
JeePeR Postat 16 juli 2007 Trådstartare Postat 16 juli 2007 Jag måste ha hjälp med accord, kan inget sånt, hade varit skitschysst om ni kunde nämna några accord samt vilka noter accordet innehåller, hittils har jag bara lyssnat efter vad som låter hyffsat bra och sedan gjort det till t.e.x. basslinga/melodi/lead osv. Hjälp pls! 🙂 här har du c-durs skalegna ackord. Ackord........toner C........c, e, g Dm........d, f, a Em........e, g, b F........f, a, c G........g, b, d Am........a, c, e Bm7-5........b, d, f Tusen tack!
ake Postat 16 juli 2007 Postat 16 juli 2007 Jag måste ha hjälp med accord, kan inget sånt, hade varit skitschysst om ni kunde nämna några accord samt vilka noter accordet innehåller, hittils har jag bara lyssnat efter vad som låter hyffsat bra och sedan gjort det till t.e.x. basslinga/melodi/lead osv. Hjälp pls! 🙂 Am F G C G Am F G C G Am .............. Kanske ? Given Hit. Åke
Barden Postat 20 juli 2007 Postat 20 juli 2007 Det här är nog smidigast annars: Och där kom stans största suck. Precis som att spela tennis med bollen fastknuten i racketet.
Lonian Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 Det här är nog smidigast annars: Och där kom stans största suck. Precis som att spela tennis med bollen fastknuten i racketet. huh? Det funkar ju hur bra somhällst att använda sig av de där =p
alfons Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 (redigerat) Fan va bitter du va Barden... killen vill ju bara lära sig var alla noter ligger så vad är det för fel med att använda den funktionen? Redigerat 21 juli 2007 av alfons
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.