Jump to content
Annons

Vilken Mic till Hemstudio?

Str8Alex

Recommended Posts

Annons

Vilken mic du "ska" ha, beror på vad den ska användas till, vilken budget du har - och sist, men inte minst; tycke och smak...

Som sagt, så är Studio Projects B1 en omtyckt mic - och enligt mig den bästa i sin prisklass, så det kanske kan vara en sådan som passar dig...?

Hämta gärna lite smakprov på olika modeller från min testsite, så kan du höra ungefär vilka skillnader det kan vara mellan dem.

Dela på andra sajter

jag rekommenderar TSM mt87s Mk II den låter riktigt najs, men den som kom innan alltså mk I låter bättre.. tycker jag.. :rolleyes:

Dela på andra sajter

glöm inte att skaffa ett hyffsat preamp me =) nog så viktigt

viktigast är ändå ionte preampen, viktigare är nog puffskyddet.. en preamp som ger signal är alltid en början, medan man knappt kan spela in sång utan puffskydd.. :rolleyes:

Dela på andra sajter

viktigast är ändå ionte preampen, viktigare är nog puffskyddet.. en preamp som ger signal är alltid en början, medan man knappt kan spela in sång utan puffskydd.. 😛

haha true... men de är ju en självklarhet 🙂 fast kanske inte om man är nybörjare iofs.. hehe

Dela på andra sajter

viktigast är ändå ionte preampen, viktigare är nog puffskyddet.. en preamp som ger signal är alltid en början, medan man knappt kan spela in sång utan puffskydd.. 🙂

haha true... men de är ju en självklarhet 🙂 fast kanske inte om man är nybörjare iofs.. hehe

precis.. 😛

därför är det viktigare att prioritera en puffis eller syrrans gamla strumpbyxor på en böjd galge om man nu vill det, före en dyr förstärkare..

Dela på andra sajter

men däremot är ett puffskydd ingen större utgift..

tänkte mer som så att de är dumt att slänga allt krut på en svindyr mick om man ändå inte har nån vidare preamp att driva den med..

inte för att de kanske handlar om svindyrt här 😉

fast dyrt är ju relativt...

menar snarare priser me många siffror 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.