Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jeg undres på om det finnes en brukbar stormembran mikrofon som ikke trenger fantommatning?,

og som er i den rimlige prisklassen.

Mikrofonen skal brukes til sang.

Annons
Postat
Jeg undres på om det finnes en brukbar stormembran mikrofon som ikke trenger fantommatning?,

og som er i den rimlige prisklassen.

Mikrofonen skal brukes til sang.

Hejsan

Kan tipsa om Sontronics Omega som jag själv använder. Den har en extern strömbox så du behöver ingen fantommatning. Dock kräver denna mick att du är i ett riktigt bra rum och spelar in. Den tar verkligen upp allt!!! För min smak så skulle man även ha lite längre avstånd till den än vad man vanligtvis brukar ha. Men när du har hittat rätt med den så låter den kanon 😉 Har för mig att den kostar runt 6500 kr. Kan ju även testa andra mickar också med separat strömbox. Om du ska testa Omega så vill jag bara säga en sak, på boxen står det "line out", detta är missvisande tycker jag, den mår jättebra av att få gå igenom en preamp.

Postat

Alla rörmikrofoner levereras med egen nätdel eftersom rören behöver betydligt högre spänningar än 48V för att fungera - så med en rörmikrofon behöver du alltså inte ha fantommatning.

Ett par sådana i lägre prislägen:

GA Project TC1

Studio Projects TB-1

Annars kan du också titta på sE Electronics, som är en USB-mikrofon med inbyggd hörlursutgång och allt. 😉

• 1 månad senare...
Postat
Alla rörmikrofoner levereras med egen nätdel eftersom rören behöver betydligt högre spänningar än 48V för att fungera - så med en rörmikrofon behöver du alltså inte ha fantommatning.

Ett par sådana i lägre prislägen:

GA Project TC1

Studio Projects TB-1

Annars kan du också titta på sE Electronics, som är en USB-mikrofon med inbyggd hörlursutgång och allt. :rolleyes:

Eller så kollar du in en bandmikrofon.

/Dex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.