perez Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 (redigerat) hej, jag laddade ner några pluggar för 2 dar sen. Nu funkar det inte att lägga in Addictive Drums? är det någon som kan hjälpa till ? jag är på ett midispår och trycker F11, där väljer jag Load instrument, sen letar jag efter Addictive Drums och lägger in det. men det kommer inte som ett alternativ att välja? :s edit: nu fungerar det, tog bort programmet helt å hållet, installerade om det och la det i vst-mappen ^^ 😊 Redigerat 15 juli 2007 av perez
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Du har kollat så att AD finns kvar där det var installerat från start? På min burk ser det ut så här: c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll Det är ju inte där det är installerat men det är därifrån den läggs till i menyn så att säga. Kolla så att din "Addictive Drums.dll" finns i någon av dina VST-plugin-kataloger. Annars är det nog något som gått lite snett.
perez Postat 15 juli 2007 Trådstartare Postat 15 juli 2007 Du har kollat så att AD finns kvar där det var installerat från start? På min burk ser det ut så här: c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll Det är ju inte där det är installerat men det är därifrån den läggs till i menyn så att säga. Kolla så att din "Addictive Drums.dll" finns i någon av dina VST-plugin-kataloger. Annars är det nog något som gått lite snett. tack så mkt, men det funkar fortfarande inte. När jag väljer Addictive Drums.dll så laddas det inte upp eller nåt, Cubase reagerar inte alls, Kanske är nåt bugg. ska testa med EZ
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Testa med supporten på www.xlnaudio.com. De verkar rätt snabba med att hjälpa till om jag förstått det rätt.
perez Postat 15 juli 2007 Trådstartare Postat 15 juli 2007 Testa med supporten på www.xlnaudio.com. De verkar rätt snabba med att hjälpa till om jag förstått det rätt. ok =) Men en grej jag inte förstår mig riktigt på, när man lägger in pluggar, måste man klicka på F11 lägga till nån standardplugg från cubase och sedan klicka på den lilla disketten som kommer upp där och sedan välja load instrument? Känns som jag gör fel men är det så man gör? hitta inte nåt annat ställe att ladda in grejerna på:s / Mattias
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Testa med supporten på www.xlnaudio.com. De verkar rätt snabba med att hjälpa till om jag förstått det rätt. ok =) Men en grej jag inte förstår mig riktigt på, när man lägger in pluggar, måste man klicka på F11 lägga till nån standardplugg från cubase och sedan klicka på den lilla disketten som kommer upp där och sedan välja load instrument? Känns som jag gör fel men är det så man gör? hitta inte nåt annat ställe att ladda in grejerna på:s / Mattias Nja... jag trycker F11, väljer plugg, stänger de fönstret, väljer output-någonting (finns in/output där någonstans) på kanalen i fråga (i vänsterlisten i Cubase), sedan kan ju från samma list klicka fram VST-pluggens fönster för att fixa med ljuden. Lite virrigt när man skall beskriva något med bara ord...
Lars XLN Audio Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Är problemet löst? (Står "löst" i tråd-beskrivningen)
perez Postat 15 juli 2007 Trådstartare Postat 15 juli 2007 Är problemet löst? (Står "löst" i tråd-beskrivningen) japp det är löst, står högt upp hur jag gjorde 🙂🙂 låter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. Får väl önska sig det i julklapp kanske ? då man är en fattig student 😆
Lars XLN Audio Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Är problemet löst? (Står "löst" i tråd-beskrivningen) japp det är löst, står högt upp hur jag gjorde 🙂🙂 låter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. Får väl önska sig det i julklapp kanske ? då man är en fattig student 😆 ah ok, nice! Ja kolla med tomten, han kör AD i tomteverkstan tror jag 🙂
adamilli Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 (redigerat) Hej Alla! 😠 JAg är rätt ny på digital inspelning, men jag har köpt ett externt ljudkort, cubase och Addictive drums, så min fråga är, hur kopplar jag in Addictive drums i Cubase, för det är väll en plugin om jag inte är helt ute och cyklar? Tack på förhand för svar 😛 Redigerat 27 november 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Micke H Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 För det första: du har köpt Addictive Drums, men vet inte vad det är? 😠 För det andra, tryck F11, och ladda in Addictive Drums. Skapa sedan ett midi-spår, och sätt Addicitve Drums som utgång. Som ingång kan du sätta ditt midi-keyboard om du har något.
tightflesk Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 (redigerat) Hey, har tagit och skaffat addictive drums och har installerat i Cubase men ahr ingen anning om hur jag öppnar den? ska jag installera den i nån speciell map när dom fråga om VST plugins på installation lr vad ska ajg göra? Redigerat 27 november 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Björn Olsberg Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Slog samman ett antal trådar om samma ämne och tipsar också om tråden VST-pluggar som inte vill vara med?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.