Pelleman Postat 14 juli 2007 Dela Postat 14 juli 2007 Hej, Jag jobbar med ett stycke musik som innehåller många taktbyten, från 3/4-dels till 13/8-dels till 4/4-dels och tillbaka till 3/4-dels, till exempel. Jag undrar om följande detaljer (som jag inte kan finna i bruksanvisningen): - Kan man få linjalen att ändra upplösning efter det enskilda pattern som spelas upp? När jag har lagt in flera patterns med olika takter förblir ju linjalen i den upplösning som jag skrivit in under "signature". Detta gör att det blir svårjobbat, när t.ex. 13/8-delstakten slutar mitt emellan två streck på linjalen. - Kan man spela in en "signature change", dvs. ett taktbyte? Om någon av er har erfarenhet av mina problem och har lösningar på dem blir jag glad om ni hör av er! Pelleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 14 juli 2007 Dela Postat 14 juli 2007 Nej, tyvärr så går det inte Reason. Inte förrän i nästa version iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 14 juli 2007 Dela Postat 14 juli 2007 (redigerat) Nej, tyvärr så går det inte Reason. Inte förrän i nästa version iaf. mmm, äntligen. Redigerat 14 juli 2007 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 18 juli 2007 Dela Postat 18 juli 2007 jag har gjort taktbyten i reason mellan 4/4 och 3/4. görs enklast med matrixen. 13/8-del har jag aldrig använt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 juli 2007 Dela Postat 18 juli 2007 hehe, precis nästan 7takt.. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 18 juli 2007 Dela Postat 18 juli 2007 Betr Reason 4 så har dom för er som testar en ny beta 4 i måndags där man gjort en del rättningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.