Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej, nu fungerar min midi-keybord, men det blir dock inte som jag vill. Jag spelar in snortaight med metronom + att jag kvantiserar så att alla slag/toner är på strecken i key editor. om jag sen spelar upp det jag spelat in så låter det otaight, slag kommer efter osv. Då stämmer det inte alls med metronomen, Något tips på vad som kan vara fel?

kan det vara min dator som är för seg eller inte fattar?

Annons
Postat

Det finns en klistrad tråd i Cubase-avdelningen, som tar upp problem med emulerade portar.

Förutom det som står där, så kan det också vara relaterat till en inställning som heter System Timestamp som kan behöva enablas, i Device Setup, under Midi.

• 2 veckor senare...
Postat
hej, nu fungerar min midi-keybord, men det blir dock inte som jag vill. Jag spelar in snortaight med metronom + att jag kvantiserar så att alla slag/toner är på strecken i key editor. om jag sen spelar upp det jag spelat in så låter det otaight, slag kommer efter osv. Då stämmer det inte alls med metronomen, Något tips på vad som kan vara fel?

kan det vara min dator som är för seg eller inte fattar?

Hur har du ställt kvantiseringen då? till 1/16 , 1/8 eller kanske 1/64 dotted? 😛

ställ den till 1/8 och kör autokvantisering så lär det nog inte bli fel 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.