musik (oregistrerad) Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Hej! Jag har undrat över en grej ett tag... Varför svarar en del människor när man frågar dem en sak (särskilt i telefon) "svar nej", eller "svar ja". Om man däremot frågar något som kräver ett längre svar så svarar de inte med ordet "svar" i början av sitt svar. Exempelvis: "svar ungefär tre gånger i veckan". Hur kommer det sig? lättdryck//:musik
Fidden Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Folk har tittat för mycket på program med Percy Nilegaard?
Angelina Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Kanske rösten i luren lurar dem att tro att de är med i en gameshow där prefixet är nödvändigt för att svaret ska vara giltigt?
musik (oregistrerad) Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Kanske rösten i luren lurar dem att tro att de är med i en gameshow där prefixet är nödvändigt för att svaret ska vara giltigt? 😉
david.roennlund Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Vadå?? Ska man bli stormästare i Jeopardy måste man ligga i! 😉
Eternal Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 För att det låter för kort att bara säga "ja" eller "nej". Sen blir det lite tydligare med "svar ja". Det finns bara en förklaring på detta och det är min. 😆
musik (oregistrerad) Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 För att det låter för kort att bara säga "ja" eller "nej". Sen blir det lite tydligare med "svar ja". Det finns bara en förklaring på detta och det är min. 😄 Intressant tanke, men det gäller inte numeriska tal då? De säger ju inte "svar två" t.ex... 😏
Pico Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 För att det låter för kort att bara säga "ja" eller "nej". Sen blir det lite tydligare med "svar ja". Det finns bara en förklaring på detta och det är min. 😄 Intressant tanke, men det gäller inte numeriska tal då? De säger ju inte "svar två" t.ex... 😏 På A så vet jag inte och på B svarar jag A.
Eternal Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 För att det låter för kort att bara säga "ja" eller "nej". Sen blir det lite tydligare med "svar ja". Det finns bara en förklaring på detta och det är min. 😕 Intressant tanke, men det gäller inte numeriska tal då? De säger ju inte "svar två" t.ex... 😕 Siffersvar brukar inte bli bara "två" heller. Ofta svarar de "det blir två" eller liknande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.