Egghuvud Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Om jag har tejp så kan jag inte låta bli att tejpa ihop fingrarna två och två, lite då och då. Det är en behaglig känsla att försöka dra isär dem. Klister verkar de flesta ha lekt med. D v s att man klistrar ihop tummen och pekfingret med karlssons klister. Gem verkar också vara en vanlig leksak. Man drar ut dem eller skapar nya figurer eller gör små kedjor. har ni några kontorsmaterialneuroser? är det t e x någon mer än jag som brukar tejpa ihop fingrarna? 😏
Fidden Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Jag brukar pressa linjalen mot bordsskivan så att ena änden sticker ut över kanten. Sen trycker jag ner den fria änden med fingret och låter den fjonga upp. Då kommer linjalen i svängning mot bordet, och en ton bildas. Flyttar man linjalen, bildas det olika toner. Eftersom linjaler ofta är graderade, är det lätt att skriva upp exakt tonföljd med hjälp av siffror. När man sedan gjort ett gäng låtar och skrivit ner dessa som milimetervärden, kan man skriva sig en liten applikation, kanske i java, som omvandlar millimetervärdet till den faktiska tonen, och spelar upp detta i högtalarna, om man är modern, eller i pc-speakern, om man kan sånt. Sen kan man döpa det programmet till "I am the ruler of the world" eller nåt, och sen kanske tacka ja till löneförhöjningen som man blir erbjuden för att man ser så upptagen ut jämt.
Overkill Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Sånt klister man använder för att klistra fast låtsasnaglar klibbar ihop fingrarna ganska rejält.
david.roennlund Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Sånt klister man använder för att klistra fast låtsasnaglar klibbar ihop fingrarna ganska rejält. vad är det för ett lim? typ som Attak?
Egghuvud Postat 12 juli 2007 Trådstartare Postat 12 juli 2007 Mycket inovativt fidden. Men är det ingen som gillar tejp?
Pazo Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Jag gillar pennor! Sitter just nu med en penna i handen och snurrar febrilt. Kan inte hålla i en penna utan att snurra längre. Det är lite jobbigt ibland 🙂
Eternal Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Borra hål i suddigummit med en blyertspenna eller ett gem är kul. Klippa mönster i pennan och så. Verkar som om jag aldrig växer upp. 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.