Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan, Jag har problem med min keybord, jag har läst asmkt och provat olika saker men det funkar inte.

Midikeyborden heter M-audio 02, jag har kopplat in usb-kabel som funkar som strömkabel typ, midi-out till midi-in i Presonus firebox. Jag får signaler och när jag spelar in ser jag att det spelas in, men det låter inte om jag spelar upp det eller om jag spelar utan att klicka på record. Jag kan spela in audio hur bra som helst. Kan ngn länka till nåt inlägg som kan hjälpa mig eller svara så blir jag jätteglad. Har dock läst det mesta på det här forumet.

Redigerat av perez
Annons
Postat
Hejsan, Jag har problem med min keybord, jag har läst asmkt och provat olika saker men det funkar inte.

Midikeyborden heter M-audio 02, jag har kopplat in usb-kabel som funkar som strömkabel typ, midi-out till midi-in i Presonus firebox. Jag får signaler och när jag spelar in ser jag att det spelas in, men det låter inte om jag spelar upp det eller om jag spelar utan att klicka på record. Jag kan spela in audio hur bra som helst. Kan ngn länka till nåt inlägg som kan hjälpa mig eller svara så blir jag jätteglad. Har dock läst det mesta på det här forumet.

Har du kopplat signalerna till något instrument? Midi i sig låter ingenting. Det är bara ett språk.

Postat

Om du kopplar in via USB så behöver du inte midikopplingarna. Det är kaka på kaka.

Postat
Om du kopplar in via USB så behöver du inte midikopplingarna. Det är kaka på kaka.

ok, nu har jag bara USB-kabeln, Det är samma sak fortfarande? vad kan va fel ?:S

Postat

Vad använder du för programvara? Har du sett till att du valt en mjukvarusynth eller liknande så att du verkligen använder ett ljud med ditt keyboard. Hörs det något när du spelar på keyboardet alls? Om programmet visar utslag när du slår på en tangent stämmer allt så långt.

Postat
Vad använder du för programvara? Har du sett till att du valt en mjukvarusynth eller liknande så att du verkligen använder ett ljud med ditt keyboard. Hörs det något när du spelar på keyboardet alls? Om programmet visar utslag när du slår på en tangent stämmer allt så långt.

Programvara? Menar du Cubase eller:S?

trycker man F11 så kan man ju välja synthar, jag valde Embracer och det är på kanal ett som midisåret är på. Det hörs ingeting alls när jag spelar. men spelar jag in så ser man att den fattar vad som häder lixom. det hamnar toner där men inget hörs.

Postat (redigerat)

Programvara? Menar du Cubase eller:S?

trycker man F11 så kan man ju välja synthar, jag valde Embracer och det är på kanal ett som midisåret är på. Det hörs ingeting alls när jag spelar. men spelar jag in så ser man att den fattar vad som häder lixom. det hamnar toner där men inget hörs.

har du satt outputen på midi spåret till embracer då?

Redigerat av Larsson
Postat

OT;

Det där keyboardet finns inte längre. Luthman har det inte, ingen MB-butik har det (har ringt runt till alla), ingen 4soundbutik har dem (har ringt runt till alla). Dock hade Macoteket något ex som jag béställde igår. :rolleyes:😛

Postat
OT;

Det där keyboardet finns inte längre. Luthman har det inte, ingen MB-butik har det (har ringt runt till alla), ingen 4soundbutik har dem (har ringt runt till alla). Dock hade Macoteket något ex som jag béställde igår. :rolleyes:😛

Jag va i USA, Därför fick jag tag i det 🙂

Postat
OT;

Det där keyboardet finns inte längre. Luthman har det inte, ingen MB-butik har det (har ringt runt till alla), ingen 4soundbutik har dem (har ringt runt till alla). Dock hade Macoteket något ex som jag béställde igår. 🙂🙂

Jag va i USA, Därför fick jag tag i det 🙂

Enligt supporten på M-audio så säljs den enbart i Europa och inte USA numera. 😛 Det verkar onekligen vara tvärt om..

Postat
vad var det som löste problemet då?

juste, kan vara bra och skriva. Det va så att jag var tvungen att helt enkelt välja instrument:P verkar vara många som missar det, Ladda ner någon plug-in och starta cubase klicka sen på F11 och importera det du laddat ner, sen går du in på out. Där ska då det du laddat ner finnas. välj det och det funkar :rolleyes: Lite rörig förklaring. Jag är trött och seg nu:P undrar någon nåt så fråga så kanske jag kan hjälpa till, man måste göra fel för att lära sig^^

Postat
vad var det som löste problemet då?

juste, kan vara bra och skriva. Det va så att jag var tvungen att helt enkelt välja instrument:P verkar vara många som missar det, Ladda ner någon plug-in och starta cubase klicka sen på F11 och importera det du laddat ner, sen går du in på out. Där ska då det du laddat ner finnas. välj det och det funkar 😏 Lite rörig förklaring. Jag är trött och seg nu:P undrar någon nåt så fråga så kanske jag kan hjälpa till, man måste göra fel för att lära sig^^

Ja, det var det första jag skrev här i tråden...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.