Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ALESIS M1ACTIVE och Fostex PM-1.

ligger i samma prisklass och det Ă€r min prisklass 🙂

Jag gör ju mest hip-hop och soul musik men Àven lite jazz i mellan Ät.

Nu undrar jag vilka ni tror passar bÀst och varför?

vad Àr skillnaden pÄ dom?

Om ni Àger dom sjÀlva vad Àr ni nöjda medn och inte nöjda med?

Annons
Postat

har tittat tillbaka men ser inget speciellt om just dessa tvÄ. Skulle vilja veta lite om basen osv.

Postat

Äger ett par Alesis M1 Active och Ă€r mycket nöjd. Har Ă€ven för mig att jag jĂ€mförde dem med PM-1 i affĂ€ren och det kĂ€ndes inte som ett svĂ„rt val.

Postat
Äger ett par Alesis M1 Active och Ă€r mycket nöjd. Har Ă€ven för mig att jag jĂ€mförde dem med PM-1 i affĂ€ren och det kĂ€ndes inte som ett svĂ„rt val.

varför var det ett lÀtt val? vad var skillnaden?

Postat

Det Ă€r ingen skillnad alls, förutom lite i utseendet 😕 De Ă€r nĂ€mligen byggda i samma fabrik, med samma komponenter. Har testlyssnat dem sida vid sida, men valde Fostex PM-1 pga priset.

Basen Àr helt ok, men den blir ju aldrig fantastisk i ett par 6.5" element. För de lÀgre frekvenserna behövs en subwoofer.

Postat (redigerat)
Det Ă€r ingen skillnad alls, förutom lite i utseendet 😕 De Ă€r nĂ€mligen byggda i samma fabrik, med samma komponenter. Har testlyssnat dem sida vid sida, men valde Fostex PM-1 pga priset.

Basen Àr helt ok, men den blir ju aldrig fantastisk i ett par 6.5" element. För de lÀgre frekvenserna behövs en subwoofer.

de kostar ju lika mycket nu, och vad Àr skillnaden pÄ utseendet? storleken?

du menar att det inte Àr nÄgon skillnad pÄ dom?.

Redigerat av Impey

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.