Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har som tidigare nämt mina studioprylar i en källare i lappland.

Nu skall jag snart hämt allt hem till sthlm.

Dock har jag int eplats för det hemma, så jag letar efter en lokal som skulle passa.

Jag kan inte betala så mkt i hyra och det behöver inte vara så stort. bara det inte fins massa störningar runtom eller att jag kan riskera att störa någon annan!

Annons
Postat
Jag har som tidigare nämt mina studioprylar i en källare i lappland.

Nu skall jag snart hämt allt hem till sthlm.

Dock har jag int eplats för det hemma, så jag letar efter en lokal som skulle passa.

Jag kan inte betala så mkt i hyra och det behöver inte vara så stort. bara det inte fins massa störningar runtom eller att jag kan riskera att störa någon annan!

Hejsan! kolla in ett område du gillar, ta reda på vem som äger fastigheterna där (eller är hyresvärd), sök upp den/dom personen och berätta vad du söker och vad du vill göra.

Kolla med företag, dom kan ha lokaler dom inte använder som dom kan tänka sig hyra ut.

Det finns massor av billiga lokaler i stockholm det gäller bara att hitta dom, så mitt tips är helt enkellt: -Knacka dörr :-). Skippa replokalkomplex kostar bara massa pengar och sedan får man inte vara ifred om man ska spela in (ljudläckage).

Mvh Torkelsson

Postat

Tack för tipsen!

Skall ringa min lokala hyresvärd o höra lite..

VAd kan man rimligen få betala för en mindre lokal med el?

Postat

Min far hyr en lokal med sitt band och dom gör det för 500 kronor i månaden. 9st som delar också så det blir inte överdirivet mkt per skalle 😳 Fast det är här ute i bushen. 😄

• 2 veckor senare...
Postat
Tack för tipsen!

Tack för tipsen!

Halloj!

Det är så olika, jag vet flera band som betalar 500-600kr/mån för lokaler i storlek 15-17kvm (Farsta o Midsommarkransen), men sedan vet jag oxå band som betalar 1500kr/mån för 150kvm (skyddsrum med dusch o pentry i Högdalens ind.område).

Vi hittade 96kvm oinredd kontorslokal med fönster åt tre håll för 2100kr/mån i Hagalund, hyran delar vi på 5 pers. Vi bygger ett kontrollrum, två insp.studios samt ett fikarum med bar, kul som fan.

En annan polare hyr också i Hagalund (samma hyresvärd) dom betalar 1000kr/mån för ett litet skyddsrum på ca: 17-20kvm, så vår stora är igentligen billigare per kvm.

Jag skulle kunna tänka mig att priset kan hamna runt 800-1000kr/mån för en liten "uddalokal" även om den är pluttliten, annars tycker inte hyresvärden det är värt besväret att hyra ut rent administrativt (om du förstår hur jag menar), men man kan ju ha tur! :-)

Alla priser med el (fast till en viss gräns i vårt fall, sedan får vi pynta)

Rock on!

/Torkelsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.