Linus Aegman Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Hej, jag spelar in mono med min mick. Det lägger sig till höger och om jag vill panorera till mitten eller vänster så försvinner(!) ljudet, det går alltså bara att ha ljudet i höger! Antar att jag det finns något enkelt svar på hur man panorerar ljudet så att det inte bara försvinner. Annars måste jag gå in i soundforge och konvertera mono till stereo och det kommer ta mig många timmar för stora projekt. Tacksam för svar /Linus
Assar Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Det låter som du spelar in på en stereokanal istället för en monokanal. Vad använder du för program?
Emil Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Precis, spela in på en monokanal så ska du se att det fungerar som det ska.
Linus Aegman Postat 10 juli 2007 Trådstartare Postat 10 juli 2007 Jag använder cubase och som jag skrev "jag spelar in mono med min mick" = jag spelar in på en monokanal just så
Claes Holmerup Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 Det kan bli så om ditt ljudkort inte hanterar Direct Monitoring på ett bra sätt. Avaktivera Direct Monitoring och se om det hjälper...
drloop (oregistrerad) Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 Jag använder cubase och som jag skrev "jag spelar in mono med min mick" = jag spelar in på en monokanal just så Så ditt Cubase spelar upp alla monofiler till höger? Har du testat att flytta micken till den andra ingången på ljudkortet? Och i så fall flyttar ljudet nu till vänster?
tuzzi Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 Det kan bli så om ditt ljudkort inte hanterar Direct Monitoring på ett bra sätt. Avaktivera Direct Monitoring och se om det hjälper... Lyssna på proffsen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.