Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Dags att köpa nytt ljudkort!

Bästa firewire kortet under 6000:- som är mitt absoluta tak, helst under 5500:- men det kan diffa lite 😛

Stabilt kort, bra drivrutiner, låg latency, bra ljudkvalité. Micförstärkare inget måste (gör inget om det finns) då jag kommer att köra med en extern sådan som är rörbestyckad. Kommer att producera techno, hiphop, r&b, club så det räcker med denna micförstärkare.

Ska funka både till mac och pc, men kommer att användas främst till mac.

Om ni vet vad som gäller tveka inte att tipsa mig 🙁

Tackar för svar!

// Pesek

Annons
Postat

Hur många in och utgångar behöver du? Min första tanke är Motu Ultralite.

Postat

Japp såg ditt svar. Precis dom korten jag tittat på, kanske inte 8pre då men de andra iaf. Ska skumma igenom dom lite mer så får vi se vart det slutar 😎

Tack för svaret!

Postat

Tack för att ni tog er tid och gav mig tips. Det känns iaf på era svar att jag själv varit på rätt väg. Trist att investera i något som sedan visar sig vara skit. Då är man tillbaka på ruta 1.

Postat

Då har man bestämt sig. Efter mycket letande och även en del hjälp privat kom jag fram till att Terratec Phase X24 FW passar mina behov idag, och även ett tag framöver. Bra pris, ljud, latency och väldigt välskrivna drivisar. Nu vet ni det 😛

Tack för tipsen 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.