Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Satt å spånade lite och såg att det är lite mer än tio årsen han tog livet av sig, 22 juni 1997 sorgligt nog. 😲

Förbannade sekter som förstör och gör folk osäkra. Fasen vad tiden går ändå? Känns ju bara som ett par årsen han dog. Ted var för mig en jävla bra artist och grym pianist och sångare. Bra texter som satt sig. Fetbra produktioner som Michael B Tretow rattade fram. Har för mig att abba-gubbarna var med oxå. Minns att toto tappade hakan åt satellit-hooken (introt med komp) 😕 Nej det blir att hylla killen med ett sexpack å branna av några låtar med han. Nån mer som avgudar killen?

Edit: Lexdysli

Redigerat av KillwithSkill
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Avgudar kan jag nog inte säga att jag gör.

Men en bra låtskrivare det var han.

Postat
Satt å spånade lite och såg att det är lite mer än tio årsen han tog livet av sig, 22 juni 1997 sorgligt nog. 😲

Förbannade sekter som förstör och gör folk osäkra. Fasen vad tiden går ändå? Känns ju bara som ett par årsen han dog. Ted var för mig en jävla bra artist och grym pianist och sångare. Bra texter som satt sig. Fetbra produktioner som Michael B Tretow rattade fram. Har för mig att abba-gubbarna var med oxå. Minns att toto tappade hakan åt satellit-hooken (introt) 😕 Nej det blir att hylla killen med ett sexpack å branna av några låtar med han. Nån mer som avgudar killen?

Edit: Lexdysli

Håller helt med dig. En av mina stora, en annan är Phil Collins.

Mvh Stickane

Postat

Shit, är det redan tio år sen?

Ja, han var en fantastisk musiker och låtskrivare. Jag älskar verkligen hans musik.

Postat

Ted gjorde fantastiska låtar och broder Kenneths texter passar så fint. Gitarrfiguren, introt till Satellit "snodde" Jannes Schaffer av Totos Hold the Line.

Postat

Kan inte säga annat än att han är en av de mer magiska i svensk musikhistoria. Han har, enligt mig, skrivit den bästa svenska balladen någonsin: Himlen är oskyldigt blå. Fantastisk, blir tårögd varje gång.

Postat

Jag är inte 100 men nästan säker på att han hade det väldigt jobbigt psykiskt innan han hamnade i nån sekt. Skenet utåt bedrog kraftigt

Postat

Kan man skämta om allt? Det tycker jag, att skämta om seriösa ämnen gör det lättare att gå vidare för att inte tala om hur viktig satiren är i en modern demokrati. En klasskamrat på min journalist-utbildning skrev iallafall ett gäng fåniga och småroliga (för dom som uppskattar den typen av humor) rubrikförslag till Teds död.

Varning för känsliga läsare!!!

länk

Postat

Kan inte direkt säga att jag gillar hans musik, men det är alltid synd när någon dör i förtid.

Postat
Kan inte säga annat än att han är en av de mer magiska i svensk musikhistoria. Han har, enligt mig, skrivit den bästa svenska balladen någonsin: Himlen är oskyldigt blå. Fantastisk, blir tårögd varje gång.

Ja, det är verkligen en underbar låt..

• 9 år senare...
Postat

Idag, 20 år sedan han gick bort...

Jaha, är det redan 10 år sedan, tänkte jag... tills jag såg ditt färskare inlägg. 20 år sedan! Helt sjukt vad tiden flyger...!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.