Jump to content
Annons

superior

Fille (oregistrerad)

Recommended Posts

Fille (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej igen

Nu är superior igång. Har dock märkt att beroende på vilka trumpinnar och kaggeklubba så kan man inte använda alla kaggar, pukor etc. Om jag använder filt klubba kan jag t ex inte banka på premier kaggen.

Någon som kan bekräfta detta? 😄

/Filip

Hej

Håller på att installera superior men får det inte riktigt att fungera. Jag fattar inte riktigt ReWire delen. Allt som händer är fel meddelanden typ: "Fxpansion VSTShell panic: Vst plug-in failed to load"

Har tankat hem uppdateringarna och har fått igång VSTn men kan inte använda klaviaturet för att spela etc. Har försökt med supporten men det var inte mycket till hjälp där inte.

Jag är nybörjare och manualer och dylikt är ju minst sagt begränsat. Någon som kan hjälpa mig få igång detta?

tack

Filip

Redigerat av Fille
Annons
Postat

Har du sökt på Toontracks forum? http://www.toontrack.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

I den senaste uppdateringen, 1.2.7 om jag inte minns fel, så finns det en rätt detaljerad hjälpfil: INSTALLATION INSTRUCTIONS.pdf, som även tar upp hur man drar igång Superior via ReWire.

Och som alltid i sådana här sammanhang underlättar det om frågeställaren bemödar sig om att lägga ned lite tid på att posta så mycket information som möjligt om mjuk- och hårdvaran som används.

Fille (oregistrerad)
Postat
Har du sökt på Toontracks forum? http://www.toontrack.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

I den senaste uppdateringen, 1.2.7 om jag inte minns fel, så finns det en rätt detaljerad hjälpfil: INSTALLATION INSTRUCTIONS.pdf, som även tar upp hur man drar igång Superior via ReWire.

Och som alltid i sådana här sammanhang underlättar det om frågeställaren bemödar sig om att lägga ned lite tid på att posta så mycket information som möjligt om mjuk- och hårdvaran som används.

Jo det hade nog underlättat. Jag använder mig av en PC med Cubase SL. Det finns krut så det räcker och de senaste uppdateringarna finns (tror jag).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.