Haag Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Jag tänkte ersätta mitt Soundblaster-ljudkort med ett lite bättre och kan tänka mig lägga 1500:- på ett beggat kort. Jag har sedan tidigare en billig LTO-mixer med fantommatning vilket jag behöver för att driva kondensatormick. Min fråga blir nu: Ska jag köpa ett kort med inbyggd fantommatning eller behålla min billiga mixer och köpa ett kort utan? Vad kommer att låta bäst? Alla tips är välkomna! mvh Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Beror på vilket ljudkort du kommer över. Tänk om du hittar ett beggat presonus inspire 1394 för 1500kr. De preampsen kickar de i en billig mixer, tror det är samma som sitter i firepod. Men om du är ute efter fler ingångar på ljudkoretet med är nästan en extern preamp att rekomendera, likaså om du är ute efter färgning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.