eddde Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Hej! Jag undrar om det går att koppla Boss GT-8 till datorn på samma sätt som tex Zooms USB-baserade effekter? funderar på att skaffa en GT-8 men det vore väldigt roligt om den gick att använda för att spela in hemma direkt till t ex ex cubase tacksam för svar! /Martin
eggplant Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Hej! Jag undrar om det går att koppla Boss GT-8 till datorn på samma sätt som tex Zooms USB-baserade effekter? funderar på att skaffa en GT-8 men det vore väldigt roligt om den gick att använda för att spela in hemma direkt till t ex ex cubase tacksam för svar! /Martin Nja. Den har ingen USB-kontakt om det var det du funderade över. Vet inte om du menar att du inte vill gå över en A/D-konvertering till men jag antar det. Kolla på den här länken. Klicka på images och zooma in så ser du vilka utgångar/ingångar den har. mvh,
GodOfGuitars Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Man kan ta en vanlig telekabel i datorn med en förminskare till 3.5 mm och kopplia in i linjeingången.
eddde Postat 6 juli 2007 Trådstartare Postat 6 juli 2007 (redigerat) Jag har en Zoom med usbkontakt, men på gt8an verkar det bara vara en vanlig teleutgång där, men den funkar att spela in direkt till cubase via datorn alltså? Jag har nämligen en blå "Line in" ingång på mitt ljudkort i datorn, så om jag kopplar GT-8--->ljudkort så fungerar det som Zoomen som har usb? Redigerat 6 juli 2007 av eddde
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.