Northan (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Tjena! Jag har kört Protools LE med MBOX (den gamla) på PC ett tag nu. Har uppgraderat till 7.0 eller 7.1 (kommer inte ihåg nu) förra sommaren men nu hade jag tänkt köpa mig en MacBook och då givetvis köra Protools på den. När jag uppgraderade till 7:an laddade jag hem PC-varianten. Är det någon som vet om jag kan ladda hem den för Mac? måste jag köpa den pånytt? eller ska jag passa på att uppgradera till 7.3. Har försökt läsa lite om det, men vilken version måste man ha för att köra på en intel Mac? och ni som kör PT på en Macbook. Funkar det bra? Förutom dessa frågor måste jag besluta mig för om jag ska ha en svart eller vit.. 🙂 Tackar på förhand /Fredrik
Anders F Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Tjena! Jag har kört Protools LE med MBOX (den gamla) på PC ett tag nu. Har uppgraderat till 7.0 eller 7.1 (kommer inte ihåg nu) förra sommaren men nu hade jag tänkt köpa mig en MacBook och då givetvis köra Protools på den. När jag uppgraderade till 7:an laddade jag hem PC-varianten. Är det någon som vet om jag kan ladda hem den för Mac? måste jag köpa den pånytt? eller ska jag passa på att uppgradera till 7.3. Har försökt läsa lite om det, men vilken version måste man ha för att köra på en intel Mac? och ni som kör PT på en Macbook. Funkar det bra? Förutom dessa frågor måste jag besluta mig för om jag ska ha en svart eller vit.. 🙂 Tackar på förhand /Fredrik Hejsan Jag kan nog hjälpa dig på en fråga iaf. Jag antar du är medlem på My Digi. På första sidan där så har du ditt licensnummer för både mac och pc. Eller så står ditt licensnummer i manualen. Du behöver tanka hem *.dmf-filen för mac vilket ska vara gratis för dig. Jag kör PT på en mac pro och där funkar det klockrent. Ser inga anledningar varför det inte skulle göra det på en macbook. Det enda problem jag stött på med PT är det nya PT 7.3 ics3 och OSX 10.4.9 då man måste klicka på ikonen två gånger när man startar PT första gången efter man startat datorn. Annars funkar det klockrent.
Northan (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Jo, jag är medlem på My digi. Men där stod det inget licensnummer. Antar att jag inte registrerat produkten vilket kanske kan vara en bra grej... Däremot loggade jag in på avidstore och lyckades hitta min orderhistorik och att jag där kunde ladda hem: Pro Tools LE 7.1.1 (Mac OS X Intel-based). Den bör ju fungera på en macbook. Tackar för tipset iaf! Är det stora skillnader mellan 7.1.1 och 7.3? Är det värt att uppgradera?
Emil Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 är det inte så att man måste ha 7.3 på en Intelmac eller minns jag helt tokigt? Att den är den första som är UB.
J.Westling Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 är det inte så att man måste ha 7.3 på en Intelmac eller minns jag helt tokigt? Att den är den första som är UB. Nja... 7.1.1 var nog första UB versionen.... Northan: Jag tycker ju självklart att du ska passa på att uppgradera till 7.3... Klart värt det i mina ögon, skulle inte kunna gå tillbaka....
JonesH Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Jag kör en macbook och en första generationens MBox. Med 7.1.1 är det grymt stabilt, men med 7.3(.1 också) får jag konstanta problem med CPU-gränsen. bara värt att ha i åtanke.
Northan (oregistrerad) Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Jag kör en macbook och en första generationens MBox. Med 7.1.1 är det grymt stabilt, men med 7.3(.1 också) får jag konstanta problem med CPU-gränsen. bara värt att ha i åtanke. Tackar för tipset! Jag har kört på 7.1.1 på Macbooken en vecka och det har aldrig funkat så stabilt som nu. Nu kan jag ju faktiskt göra musik utan att mecka med allt runtomkring... Varför har jag inte skaffat Mac tidigare? 😳 Sjukt nöjd! Vad är det i 7.3 som ni tycker är värt uppgraderingen? Om den nu inte skulle ha CPU problem...
Anders F Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Jag har inte använt under 7.3 men när det gäller cpu gränsen så hade jag lite problem med det också, men det försvann när jag upgraderade till Ics3, eller blev mycket bättre iaf 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.