Patbos Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Jag köpte ett par Event TR-5 Monitorer för ca 2 år sedan. Den ena har börjat brusa kraftigt och ljudet låter väldigt väldigt lågt i bakgrunden. Detta oavsett vad jag kör, xlr/tele/rca... Vridpotten för volym på baksidan påverkar ingenting. En kompis som köpte sina vid ungefär samma tillfälle har exakt samma problem. Är det fler som har? om ni fick dom lagade, vad va problemet? Är det hela kretskortet som är skit? eller bara vridpotten som glappar på något sätt? Misstänker som sagt att fler har haft samma problem för hört talas om det tidigare. Va över där jag köpte dom o dom va inte direkt hjälpsamma.
Patrikano Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 Jag köpte ett par Event TR-5 Monitorer för ca 2 år sedan. Den ena har börjat brusa kraftigt och ljudet låter väldigt väldigt lågt i bakgrunden. Detta oavsett vad jag kör, xlr/tele/rca... Vridpotten för volym på baksidan påverkar ingenting. En kompis som köpte sina vid ungefär samma tillfälle har exakt samma problem. Är det fler som har? om ni fick dom lagade, vad va problemet? Är det hela kretskortet som är skit? eller bara vridpotten som glappar på något sätt? Misstänker som sagt att fler har haft samma problem för hört talas om det tidigare. Va över där jag köpte dom o dom va inte direkt hjälpsamma. Hej! Låter som exakt samma problem med en av mina tr-5, slutade så illa att jag fick skicka in den på lagning...var nåt delningsfilter eller slutsteg som hade gått sönder. Tur för min del hade jag en bra hemförsäkring som täckte större delen av kostnaden. Plus att nu låter de bättre än innan för de satte in bättre slutsteg än orginalen.
Anders F Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 Va över där jag köpte dom o dom va inte direkt hjälpsamma. Sånt gör mig bara så förbannad!!! Dom borde ju inte få sälja då om dom inte kan ge service. Förlåt, inget som hjälpte dig. Hoppas det löser sig 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.