Jump to content
Annons

en...två...tre...


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det är som han sa om Jasen när han skulle beskriva hur graciöst den lyfte från landningsbanan och försvann i fjärran. It took away in a big fart and vanished like a prick in the air. Fem

Link to comment
Dela på andra sajter

Coooool!!! 🙂

Fanken vad jag skulle vilja ha sån motorik. Sen måste ju somliga alltid göra narr av såna här grejer, lite som när filmrecensenter alltid sågar skräckisar på ren reflex. Man har liksom alltid ryggen fri hur man än vänder sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan ju inte säga annat än att han har teknik och fart så det räcker. Men det räcker inte för att göra det intressant, inte för mig i alla fall. Men han är ju onekligen duktig på det han gör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan ju inte säga annat än att han har teknik och fart så det räcker. Men det räcker inte för att göra det intressant, inte för mig i alla fall. Men han är ju onekligen duktig på det han gör!

Får jag ställa den retoriska frågan om det då handlar om att en bättre trummis skulle kunna spela den låten mer intressant eller att du inte gillar musiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte så mycket. En sak förstår jag dock och det är att musiker är oerhört mycket mer tekniskt drivna idag än vad dom bara var för några år sedan kanske tillgängligheten och youtube etc har gjort detta möjligt. Gränserna flyttas allt snabbare framåt. Pratade igår efter en spelning på Gotland med en basist som jag inte hade spelat med på länge om Charlie Paker och Jacko Pastiorius och den depresion dom tydligen kände när yngre förmågor kom ikapp. Jag vet inte om det var så men båda var banbrytare och båda gick en allt för tidig död tillmötes.

Dom yngre var inte lika tydliga då men nu i informationsåldern kan man dagligen se tonnåringar som rent tekniskt spöar skiten ur gamla ikoner. Själv tycker jag att det är inspirerande men jag undrar om Yngwei tycker likadant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte så mycket. En sak förstår jag dock och det är att musiker är oerhört mycket mer tekniskt drivna idag än vad dom bara var för några år sedan kanske tillgängligheten och youtube etc har gjort detta möjligt. Gränserna flyttas allt snabbare framåt. Pratade igår efter en spelning på Gotland med en basist som jag inte hade spelat med på länge om Charlie Paker och Jacko Pastiorius och den depresion dom tydligen kände när yngre förmågor kom ikapp. Jag vet inte om det var så men båda var banbrytare och båda gick en allt för tidig död tillmötes.

Dom yngre var inte lika tydliga då men nu i informationsåldern kan man dagligen se tonnåringar som rent tekniskt spöar skiten ur gamla ikoner. Själv tycker jag att det är inspirerande men jag undrar om Yngwei tycker likadant.

Hehe, I hear ya man.

Yngwie har knappast vånda över det, men det beror på att han har ett av rockvärldens största egon och ett osvikligt självförtroende :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, det där spelar jag med en hand 🙂

lol

Ja vi killar får ju av någon anledning upp en imponerande hastighet i våra armar/händer... :rolleyes:

Vad gör du med den andra handen förresten?

😆

Jag kliar mig i nacken med min vänstra samtidigt.. *lol*

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan ju inte säga annat än att han har teknik och fart så det räcker. Men det räcker inte för att göra det intressant, inte för mig i alla fall. Men han är ju onekligen duktig på det han gör!

Får jag ställa den retoriska frågan om det då handlar om att en bättre trummis skulle kunna spela den låten mer intressant eller att du inte gillar musiken?

Det är väl inte så retoriskt. :rolleyes: Det ligger nog delvis i att jag inte gillar musiken, fast å andra sidan så hör man inte musiken så mycket som man hör trummorna. Därtill ligger det i att jag personligen tycker inte att det som är intressant ligger i det intervall som kan man skulle kunna kalla för "perfekt". Den här killen är ju snortight, jätteduktig och så vidare. Men för mig blir det liksom bara en metronom av det. Jag känner samma sak för alla typer av musiker som fladdrar längs skalorna med osviklig precision... det blir bara "jaha, ännu en metronom". När någon gör det med hjälp av midi brukar folk (hmm... musiker då) skrika 'överkvantiserat - kör humanize/swing på det!'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!! 😆

Sinnessjukt!

Waste of talent om du frågar mig men kul underhållning. 😆

Hehehe, ja det kan tyckas vara waste men killen är ett as på att lira. Killen kan så otroligt mycket. Bla flytta fötterna mellan olika pedaler. Typ högerfoten kör varanan hihat och kick. "do tss do tss. Och vänsterfoten på tre, typ do tss tss do tss typ vals och sen så blandar han det med högerfoten Sjukt konstigt sväng.

Bara att välja någon

http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search

Mina favvisar är dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=nh55OVDdKWk

Rolig som fasen http://www.youtube.com/watch?v=voe2J_xpQg4

Btw, kul å se dig igen djonas, det var ett tagsen man hörde nåt från dig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!! 😕

Sinnessjukt!

Waste of talent om du frågar mig men kul underhållning. 😳

Hehehe, ja det kan tyckas vara waste men killen är ett as på att lira. Killen kan så otroligt mycket. Bla flytta fötterna mellan olika pedaler. Typ högerfoten kör varanan hihat och kick. "do tss do tss. Och vänsterfoten på tre, typ do tss tss do tss typ vals och sen så blandar han det med högerfoten Sjukt konstigt sväng.

Bara att välja någon

http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search

Mina favvisar är dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=nh55OVDdKWk

Rolig som fasen http://www.youtube.com/watch?v=voe2J_xpQg4

Btw, kul å se dig igen djonas, det var ett tagsen man hörde nåt från dig 😄

Thanks dude. Rackarns coola prylar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...