Jump to content
Annons

Groove Agent

Recommended Posts

Gurra (oregistrerad)
Postat

Hej gott folk!

Jag har planer på att inhandla ett GA, tycker det skulle passa mig som inte är någon trummis.

Har tankat en demo ver. från Steinberg av GA, men jag får inte GA att spela in (midi)det medföljande groove exemplet ( Funk 1975) i Cubase SX2, jag får den dock att spela redan lagda trumspår,men jag vill lägga det funk spåret som finns med, har varit och pillat på insällningarna nere till höger men inget händer, har det något att göra med att det är en demo ver. eller? 😲 (kan det vara inställningarna i mitt huvud som glappar tro) 😛

Ha de.

Annons
Postat

hej om du väljer ett trumset eller spelstil kan du ändra komplexiteten på kompet med några tangenter högt upp på ditt klaviatur.

fan vad dåligt jag förklarar.....

jo du kan starta de färdiga patterns med hjälp av enstaka midi toner.

testa att trycka runt lite på ditt klaviatur elle piano roll och se var de tonerna ligger.

'

/Daniel

Postat

har du sonar måste du installera Directixer 2.4 eller högre för cakewalks vstadapter klarar inte GA. Directixer installerar en midi-loop som gör att du kan spela in det som GA spelar på ett midispår - det var väl det du ville?

Glöm inte att du måste välja i setuppen att den skall Output MIDI oavsett plattform

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.