Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag vet att den här frågan har tagits upp 1000 gånger, men jag känner på något sätt att jag vill ta upp den igen.

Läget är som sådant att jag för ett tag sedan köpte en Alto mictube och en Generis GC2.

Preampen har gått i golvet så en kanal har lagt av 😳 . Dessutom så glappar signalen på något sätt, ibland får jag en jätteklen signal med SUPERMKT brus och ibland får jag en hyfsat stark signal.

Om jag byter GC2 mot en kalleankamick (jag har ingen annan fin mick) så glappar inte signalen på detta sätt. Men det blir ändå inget fint ljud.! Så jag vet inte om det är fel på fantommatningen eller kanske micken (är det ett rimligt resonemang?).

Vad tror ni jag bör göra?

Alton måste bytas ut hur som helst tror jag, främst pga egenbruset.

Kan detta vara ett fint köp som preamp:

http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=12267

Det verkar ju som om man får mkt för pengarna och att det samkör med mitt juli@kort helt okej..

Eller ska jag satsa på ngt annat!?

Jag ska be någon annan att prova om GC2an glappar eller om det bara är preampen..

Alla tips och råd är grymt välkommna!

Annons
Postat
Tjena!

Jag vet att den här frågan har tagits upp 1000 gånger, men jag känner på något sätt att jag vill ta upp den igen.

Läget är som sådant att jag för ett tag sedan köpte en Alto mictube och en Generis GC2.

Preampen har gått i golvet så en kanal har lagt av 😛 . Dessutom så glappar signalen på något sätt, ibland får jag en jätteklen signal med SUPERMKT brus och ibland får jag en hyfsat stark signal.

Om jag byter GC2 mot en kalleankamick (jag har ingen annan fin mick) så glappar inte signalen på detta sätt. Men det blir ändå inget fint ljud.! Så jag vet inte om det är fel på fantommatningen eller kanske micken (är det ett rimligt resonemang?).

Vad tror ni jag bör göra?

Alton måste bytas ut hur som helst tror jag, främst pga egenbruset.

Kan detta vara ett fint köp som preamp:

http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=12267

Det verkar ju som om man får mkt för pengarna och att det samkör med mitt juli@kort helt okej..

Eller ska jag satsa på ngt annat!?

Jag ska be någon annan att prova om GC2an glappar eller om det bara är preampen..

Alla tips och råd är grymt välkommna!

Det beror på din budget. Har du på något sätt råd så skulle jag lägga på några kronor och köpa en Studio Projects VTB-1 eller en Joemeek ThreeQ för att nämna några exempel. Eller om du vill ha två kanaler så titta på Line Audio DMP.

Preampar under tusenlappen har ofta en del brister om man uttrycker sig försiktigt. 🙂

Men som du själv säger, detta har ju framkommit i ett antal trådar tidigare. Och inget har ändrats sedan dess...

På din felbeskrivning tycker jag det låter som om du bland annat har fel på fantommatningen så att den fungerar ibland och ibland inte. Plus då förmodligen felet som gjort att du tappat en kanal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.