niklas73 Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 Jag försöker ta ut basen till lÄten Popcorn pÄ keyboardet men fÄr inte till det. Ni som Àr bra pÄ sÄnt - kan ni lyssna hÀr http://www.popcorn-song.com/ och klicka pÄ lÀnken "oh baby more popcorn" dÀr basen hörs bra. Har hittat tabulatur för bas tex hÀr http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/mad_...opcorn_btab.htm men det dÀr fattar jag noll av. Jag tycker jag Àr rÀtt bra pÄ att plocka ut lÄtar men den hÀr basen fÄr jag inte till. NÄn som fÄr och kan och orkar? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
aburman Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 Vill du ha basen till Popcorn eller till Brittans Baby one more time? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 (redigerat) HÀr har du den som midifil: popcornbas högerklicka och ladda ned. Redigerat 5 juli 2007 av Carl Cadello Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 5 juli 2007 TrÄdstartare Dela Postat 5 juli 2007 HÀr har du den som midifil: popcornbas högerklicka och ladda ned. Kan inte ladda ner den för jag har inte QT pro. Om det Àr din sida kan du inte lĚta den ligga uppe ett tag? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 5 juli 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 5 juli 2007 Vill du ha basen till Popcorn eller till Brittans Baby one more time? Popcorn. Brittney gĂ„r bort đ Jag Ă€r för gammal. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 Den ligger dÀr den ligger. Eller skicka mig din epostadress sÄ skickar jag den till dig. mjaco0@hotmail.com Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 Jag tror att mycket av "hemligheten" och magin i popcorns originalbasgĂ„ng ligger i att den spelades pĂ„ en monosynt instĂ€lld i legatolĂ€ge.. Det innebĂ€r i praktiken att attacken inte triggas om förĂ€nn man verkligen lyfter fingret frĂ„n keyborden. SĂ„ lĂ€nge man spelar legato sĂ„ Ă€r det bara sustaindelen som bibehĂ„lls.. Eventuellt med en aningen (bara en aning) portamento. Med andra ord.. Spelar man denna basgĂ„ng pĂ„ en polyfonisk synt sĂ„ kommer varje ny fingersĂ€ttning att trigga en ny attack. Hoppas du förstĂ„r vad jag menar đ HĂ€r har du den som midifil: popcornbas högerklicka och ladda ned. Kan inte ladda ner den för jag har inte QT pro. Om det Ă€r din sida kan du inte lĚta den ligga uppe ett tag? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 5 juli 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 5 juli 2007 Jag tror att mycket av "hemligheten" och magin i popcorns originalbasgĂ„ng ligger i att den spelades pĂ„ en monosynt instĂ€lld i legatolĂ€ge.. Det innebĂ€r i praktiken att attacken inte triggas om förĂ€nn man verkligen lyfter fingret frĂ„n keyborden. SĂ„ lĂ€nge man spelar legato sĂ„ Ă€r det bara sustaindelen som bibehĂ„lls.. Eventuellt med en aningen (bara en aning) portamento. Med andra ord.. Spelar man denna basgĂ„ng pĂ„ en polyfonisk synt sĂ„ kommer varje ny fingersĂ€ttning att trigga en ny attack. Hoppas du förstĂ„r vad jag menar đ HĂ€r har du den som midifil: popcornbas högerklicka och ladda ned. Kan inte ladda ner den för jag har inte QT pro. Om det Ă€r din sida kan du inte lĚta den ligga uppe ett tag? JorĂ„. Jag tror jag Ă€r med. Har funderat pĂ„ att bygga den som sĂ„dan i Ableton men tror det gĂ„r utan det. Andra verka ha lyckats. Men bara jag fĂ„r till sjĂ€lva basgĂ„ngen sĂ„... Det Ă€r en rĂ€tt kul lĂ„t att göra en remake pĂ„ som typ 10000 andra gjort men kul Ă€ndĂ„. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
3millimetersPlektrum Postat 14 juli 2007 Dela Postat 14 juli 2007 Jag tror att mycket av "hemligheten" och magin i popcorns originalbasgĂ„ng ligger i att den spelades pĂ„ en monosynt instĂ€lld i legatolĂ€ge.. Det innebĂ€r i praktiken att attacken inte triggas om förĂ€nn man verkligen lyfter fingret frĂ„n keyborden. SĂ„ lĂ€nge man spelar legato sĂ„ Ă€r det bara sustaindelen som bibehĂ„lls.. Eventuellt med en aningen (bara en aning) portamento. Med andra ord.. Spelar man denna basgĂ„ng pĂ„ en polyfonisk synt sĂ„ kommer varje ny fingersĂ€ttning att trigga en ny attack. Hoppas du förstĂ„r vad jag menar đ„° HĂ€r har du den som midifil: popcornbas högerklicka och ladda ned. Kan inte ladda ner den för jag har inte QT pro. Om det Ă€r din sida kan du inte lĚta den ligga uppe ett tag? JorĂ„. Jag tror jag Ă€r med. Har funderat pĂ„ att bygga den som sĂ„dan i Ableton men tror det gĂ„r utan det. Andra verka ha lyckats. Men bara jag fĂ„r till sjĂ€lva basgĂ„ngen sĂ„... Det Ă€r en rĂ€tt kul lĂ„t att göra en remake pĂ„ som typ 10000 andra gjort men kul Ă€ndĂ„. đ Jag skulle vilja höra en akustisk remake đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.