Goethe Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Jag har alldeles nyss registrerat mig här och hamnade här efter en snabb googling kort och gott. Jag heter Johnny och fyller 24 år i år och bor för stunden i Oslo men är på väg att flytta hem till Umeå, dels för att jag tröttnat lite på Oslo-jargongen samt att min flickvän skall börja studera till lärare. Så, låt oss "cut to the chase". Som ovan nämnt så skall min flickvän börja läsa nu till hösten vilket satt mig lite i kisset, så att säga. Jag har funderat en väldigt lång tid på vad jag egentligen skulle vilja hitta på att göra annat än att köra truck på lager som jag gjort nu i de 2½ år som jag bott i Oslo. Så jag funderade och funderade och kom till slut fram till att jag kanske skulle försöka hitta nåt sätt att få syssla med, om inte på professionell nivå så i vart fall, amatör-studioteknik... Typ. =) Jag har spelat gitarr i många år och är generellt väldigt intresserad av musik i många olika former och på senare tid så har jag bestämt mig för att kolla lite närmare på vad som finns inom inspelningsdelen utav musik. Jag är egentligen nästan helt grön på området förutom lite tid som jag suttit i en studio i ett gammalt hus jag repade i förut och lite mekande hemma med mitt Cubase VST och en väldigt snabb karriär som MOD-Plug'are för 100 år sen. Så med andra ord så har jag registrerat mig här för att så fördjupa mig lite på ämnet. Vad vill jag veta då? Jo, allt typ. Allt som ni där ute anser matnyttigt. Utbildningar, tidskrifter, programvara, hårdvara, MAC eller PC, hur man bygger sin egna lilla "hemma-studio" osv. osv. osv. Listan kan göras lång. P.S. Jag har läst om nån studioteknik utbildning i Varberg för inte så länge sedan, nån som gått eller går eller känner nån som gjort det? Skulle vara väldigt kul att få höra lite om den.
Anders F Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Välkommen och hoppas du finner de svar du vill ha här på sidan 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.