musik (oregistrerad) Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Hej! Jag har Internet Explorer 6.0., men fick upp ett meddelande direkt när jag startade datorn om att jag kostnadsfritt kunde uppdatera till 7.0. Men om jag gör det, kommer jag att råka ut för några konflikter eller problem av något slag med t.ex. mångkanalsprogram för musik, Cubase LE, Wavelab Lite, ArcSoft, Sonic Record Now Deluxe, Real Player? 😊 :musik
Claes Holmerup Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Jag har inte märkt några problem av IE7 - annat än att det ar lite buggigt ibland, så att en del ALT-texter stannar kvar från den gamla när man går till en ny sida - och att det låser sig på lite skumma sätt utan att jag har hittat något gemensamt - men det är väldigt sällan. Det påverkar i alla fall inte andra program, såvitt jag har märkt... 😊
Björn Olsberg Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Grönt här också, har inte stött på några problem på tre installationer jag har kört på. Den enda störande egenheten jag har hittat, är att gamla brända skivor inte får rätt symboler när man tittar på filerna i Utforskaren. Alla får Explorer-ikoner. Inga fixar har hjälpt, och det gäller inte alla skivor. Troligtvis har det att göra med iso/udf/joliet-filsystemen där hanteringen inte är helt ok. Musikprogrammen rullar dock som de ska!
musik (oregistrerad) Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Finns det något sätt att kolla ifall den uppdateringssida som flög upp på min bildskärm direkt vid uppstart verkligen kom från Microsoft? Har hört talas om en del fejksidor. Finns det något krav på att man måste uppdatera? Läste om skillnaderna mellan 6:an och 7:an, fann inget bra.
Claes Holmerup Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Du kan fortsätta köra med IE6 om du vill, så det finns inget krav på att man måste uppdatera. För att vara säker på att det kommer från rätt ställe, så går du upp på till menyraden i IE, till Verktyg och Windows Update, så vet du helt säkert att du får det från rätt ställe, utan "lustigheter" i... 😊
Micke H Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Jag har lite svårt att se vad IE skulle kunna göra med applikationer som Cubase och Wavelab... Vad gäller Real Player och sådana program, så skulle jag bli förvånad om det skulle bli några problem. Rekommenderar dock INTE att uppgradera, skaffa Firefox eller Opera istället. 😊
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.