Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte att vi borde ha en liten grilltråd här.

Själv börjar jag bli trött på curry & honungsmarinerad kyckling.

Är det då någon som har tips på en lyckad grillning?

Alla medel är tillåtna.

Annons
Postat

Jag grillar aldrig. Eller jo, marshmallows, på pinne.

😊

musik (oregistrerad)
Postat

Jag brukar grilla personalen i datoraffärer - det är ganska roligt att se om de lyckas svara på mina invecklade frågor.

😆

musik (oregistrerad)
Postat

Det ösregnar

Postat

Att grilla är ju lite av poängen med sommaren 😛 Dra fram klotgrillen eller ta med en kolpåse till stranden och starta partyt 🙂

Postat

Nog grillas det så in i norden men jag är nog ganska standard när det handlar om tillbehör till grillningen. Däremot grillar jag gärna fisk och grönsaker och försöker att variera mellan köttsorterna men på marinadfronten intet nytt..

Postat

Trevligt!

Är väl ingen mästare heller direkt, men gott är det. Speciellt marinerad kyckling.

Fan vad meningslös tråd det här blev då.

Postat

Väner den menlösa trenden med ett recpt på goda grillade tigerräkor.

Tina räkorna. Lägg dem i en påse med olivolja, en citron två krossade citrongräs, en tesked tomatpuré, salt svartpeppar och två vitlöksklyftor. Finhacka ett par salladslökar och släng i.

Marinera dem i ett par timmar. Träd upp dem på spett t e x med lite gul paprika och grilla dem kort tid på båda sidor på hög värme.

Servera med Cous cous (jag gör alltid min kall. Blanda cous cous med vatten, citron olivjolja kryddor och en hög med färska grönsaker och låt det stå en timme häll i massor av persilja och det är klart. Ett tips är att man får ta lite mer vatten än som står på paketet. Det so står på paketet är när du skall koka cous cousen vilket alltså inte är nödvändigt. Då blir den bara kladdig tycker jag.) Eller vildris. Finns gott blandat på Coop nu.

Och förslagsvis en kall yuoghurtsås smaksatt med dill, persilja och lite citron eller lime. grekisk Youghur fungerar bra. Den är tjock och krämigt god. 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.