musik (oregistrerad) Postat 3 juli 2007 Dela Postat 3 juli 2007 (redigerat) Hej! Letar efter en lista över alla mer än 100 medverkande artisterna och banden i långköraren på 22 timmar som sänds i svensk TV nu i helgen, tror det är på lördag fr.o.m. kl 10 till söndag kl 08. Jag ska se hela eller välja ut guldkornen enligt den programpunktlista med tider jag inte funnit ännu. Någon som vet? 😉 gräddig pekannötglass//:musik Redigerat 4 juli 2007 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 3 juli 2007 Dela Postat 3 juli 2007 (redigerat) Jag vet bara att jag personligen ska kolla in Katie Melua, Crowded House, Red Hot Chili Peppers, Damien Rice, Faith Hill, Sarah Brightman, Lenny Kravitz och John Mayer. Men det finns ju fler... se nedan. Redigerat 4 juli 2007 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Hej igen! Fick tag på en lista över helgens evenemang 22 timmar långa TV-sända (SVT1/SVT2), lördag kl 10 till söndag kl 08. Artists, singers and celebrities List of artists (in alphabetical order). These artists will play at Live Earth Concerts. Aussie Stadium, Sydney: Blue King Brown Crowded House Eskimo Joe Ghostwriters Jack Johnson Missy Higgins Paul Kelly Sneaky Sound System The John Butler Trio Toni Collette & the Finish Wolfmother Giants Stadium, New Jersey: AFI Akon Alicia Keys Bon Jovi Dave Matthews Band Fall Out Boy John Mayer Kanye West Keith Urban Kelly Clarkson Korn KT Tunstall Ludacris Melissa Etheridge Roger Waters Sheryl Crow Smashing Pumpkins Taking Back Sunday The Police Special Guest: Al Gore Wembley Stadium, London: Beastie Boys Black Eyed Peas Bloc Party Corinne Bailey Rae Damien Rice David Gray Duran Duran Foo Fighters Genesis James Blunt John Legend Kasabian Keane Madonna Metallica confirmed Paolo Nutini Pussycat Dolls Razorlight Red Hot Chili Peppers Rolling Stones cancelled Snow Patrol Spinal Tap Terra Naomi HSH Nordbank Arena, Hamburg: Chris Cornell Enrique Iglesias Jan Delay Juli Katie Melua Lotto King Karl Maná Mando Diao Maria Mena MIA Michael Mittermeier Reamonn Roger Cicero Samy Deluxe Sasha Shakira Silbermond Snoop Dogg Stefan Gwildis Special Guest: Katarina Witt Copacabana Beach,Rio de Janeiro: Jorge Ben Jor Jota Quest Lenny Kravitz Macy Gray Marcelo D2 MV Bill O Rappa Pharrell Williams Vanessa Da Matta XuXa Makuhari Messe, Tokyo: Abingdon Boys School Ai Otsuka Ayaka Cocco Genki Rockets Kumi Koda Linkin Park Rihanna Rip Slyme Rize Coca-Cola Dome, in Northgate, Randburg: Angelique Kidjo Baaba Maal Danny K Joss Stone The Parlotones The Soweto Gospel Choir UB40 Vusi Mahlasela Zola Special Guest: Naomi Campbell Oriental Pearl Tower, Shanghai: Anthony Wong Eason Chan Evonne Hsu Huang Xiao Ming Joey Yung and 12 Girls Band Sarah Brightman Winnie Shin Rothera Research Station, Antarctica: Nunatak Frågan är nu NÄR respektive artist/er spelar... 😊 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Tack för bra info! Hemsidan ligger för övrigt på www.liveearth.org Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Det blir en natt framför TV:n kan jag säga. Frågan är bara vilka artister som blir SVT's utvalda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Det blir en natt framför TV:n kan jag säga. Frågan är bara vilka artister som blir SVT's utvalda. Natt? Jag ska kolla 10-24 på lördag (och om jag orkar även 00-08 söndag). 😊 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Gläder mig att Spinal Tap är med ingen världsförbättrarfestival utan dom. Hursomhelst bra initiativ och mycket bra artister. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Är inte U2 med? Hur har de lyckats hålla Bono utanför det här? 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BÄNKT Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Är inte U2 med? Hur har de lyckats hålla Bono utanför det här? 😄 Precis vad jag tänkte! Blir lite besviken faktist! 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juli 2007 Dela Postat 5 juli 2007 Nåja... jag får det till 108 artister bokade när jag räknar efter i listan (109 minus Rolling Stones som ställde in), men TV har utlovat fler än 150 stycken, så det finns nog utrymme för ett gäng till... 😕 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Det senaste: Eventuellt kommer konserten från Copacabana, Rio de Janeiro med uppskattningsvis 1000000 (!) besökare att ställas in. De kan inte garantera den personliga säkerheten. Ingen Lenny Kravitz i så fall... t.ex. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Är inte U2 med? Hur har de lyckats hålla Bono utanför det här? 😉 Precis vad jag tänkte! Blir lite besviken faktist! 😄 Jag med! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Besviken vet jag inte, men förvånad! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 PROGRAMLISTA! ...någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Spelar inte hendrix? pink floyd? beatles? skitfestival. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Spelar inte hendrix? pink floyd? beatles? skitfestival. Du menar Nona Hendryx? A Tribute to Pink Floyd? eller Yoko Ono? Nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Der vorläufige Zeitplan für das Live Earth Konzert in Hamburg steht fest: Shakira 14.05 - 14.25 Uhr Snoop Dogg 14.40 - 14.50 Uhr Roger Cicero 15.05 - 15.15 Uhr MIA 15.30 - 15.40 Uhr Sasha 15.55 - 16.05 Uhr Stefan Gwildis 16.20 - 16.30 Uhr Marquess 16.45 - 16.55 Uhr Maria Mena 17.10 - 17.20 Uhr Silbermond 17.35 - 17.45 Uhr Michael Mittermeier 17.55 - 18.05 Uhr Samy Deluxe 18.20 - 18.30 Uhr Jan Delay 18.42 - 18.55 Uhr Enrique Iglesias 19.10 - 19.30 Uhr Katie Melua 19.45 - 20.05 Uhr Video live aus New York - Al Gore 20.10 - 20.15 Uhr Reamonn feat. Ritmo Del Mundo 20.20 - 20.35 Uhr Lotto King Karl 20.50 - 21.00 Uhr Revolverheld 21.15 - 21.25 Uhr Mando Diao 21.40 - 21.50 Uhr Juli 22.05 - 22.15 Uhr Chris Cornell22.30 - 22.40 Uhr Yusuf (Cat Stevens) 22.45 - 22.55 Uhr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 01 Genesis Turn It On Again / No Sun Of Mine / Land Of Confusion 02 Razorlight Before I Fall To Pieces / America 03 Snow Patrol Open Your Eyes / Shut Your Eyes / Chasing Cars 04 Damien Rice & David Gray Babylon / The Blower’s Daughter / Que Sera Sera 05 Kasabian Empire / Club Foot / ID 06 Paolo Nutini Wonderful World / Last Request / New Shoes / Jenny Don’t Be Hasty 07 Black Eyed Peas Let’s Get It Started / Pump It / Don’t Phunk With My Heart / Big Girls Don’t Cry / Where Is The Love? 08 John Legend Ordinary People 09 Duran Duran Planet Earth / Ordinary World / Night Runner / Falling Down 10 Red Hot Chili Peppers Can’t Stop / Dani California / So Much I / By The Way 11 Bloc Party Hunting For Witches / Banquet / So Here We Are / The Prayer 12 Corinne Bailey Rae I’d Like To / Mercy Mercy Me / Put Your Records On 13 Keane Everybody’s Changing / Somewhere Only We Know / Is It Any Wonder 14 Metallica Enter Sandman / Nothing Else Matters / Sad But True / For Whom The Bell Tolls 15 Spinal Tap Stonehenge / Warmer Than Hell / Big Bottom 16 James Blunt Same Mistakes / Wiseman 17 Keith Urban & Alicia Keys Gimme Shelter 18 Beastie Boys Sabotage / So What’cha Want / Sure Shot / Intergalatic / Off The Grid 19 Pussycat Dolls Buttons / I Don’t Need A Man / Feelin’ Good / Don’t Cha 20 Foo Fighters Best Of You / All My Life / My Hero / Everlong 21 Madonna Hey You / Ray Of Light / La Isla Bonita / Hung Up Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Var hittar man nyheter om galan då? Försökt att leta på deras hemsida, men hittar inte mkt. Som till exempel om konsertern i Rio? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Var hittar man nyheter om galan då? Försökt att leta på deras hemsida, men hittar inte mkt. Som till exempel om konsertern i Rio? Jag vet, det är verkligen jättedåligt att det inte står programpunkterna någonstans för hela alltet. När det gäller Rio har jag googlat och skrivit "Live Earth" Rio. Den blir inte av, tror jag. Jag trodde också att det skulle stå nåt om det på SVT nu i morse, eftersom det är de som sänder det, med programpunkter och så alltså, men på Text-TV sidan 150 står det bara i allmänna ordalag om Live Earth och att Madonna, Shakira, Red Hot Chili Peppers är med samt att Al Gore är höjdpunkten... 😛 Jag insåg igår natt att Metallica är med. Kul. Hoppas pressen, typ GP/GT har bättre koll. 😆 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Enligt SvD så har Rio fått klartecken för sin säkerhet och blir av. 1 minut kvar till start 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Och nu talar Gore. I studion sa de att de inte heller hade en aning om sändningstiderna. Då sparade jag 10 spänn. 😆 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 (redigerat) Ser just nu ett band spela live från... kan det vara Antarktis? Pingvin i bild!! 😆 Om de inte visar Katie Melua från Hamburg senare stänger jag av... Redigerat 7 juli 2007 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Hur coolt som helst att få spela där!! Men jag tycker att fiol låter för djävligt, även då han inte spelar falskt... Nunatak var det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 ljudet är betydligt bättre än senaste galan (2 år sedan?), då man nöjde sig med -vad jag antar ha varit- två xy-placerade hobbexmikrofoner, placerade 35 meter framför pa-högtalarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Missy Higgins var riktigt bra, svängigt och schysst. Måste också kommentera ljudet då det känns ruskigt bra jämfört med Live 8. Hörde just något om ett gäng emo-rock snubbar från Japan, men missade framträdandet. Nån som vet vad de heter? Vore skoj att kolla upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Hörde just något om ett gäng emo-rock snubbar från Japan, men missade framträdandet. Nån som vet vad de heter? Vore skoj att kolla upp. Rize hette några Rock Japaner som inte föll mig i smaken, men den är ju som baken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Var det inte likin park som kritisera användandet av vatten på flaska, sa inte killen i den svenska studion det? För att det medförde både miljöpåverkan från plastanvändning och transport. Sen på deras scen så var det massa plastflaskor överallt. Så det gäller alla utom dem??? Man ska väl leva som man lär 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Kollade nyss lite på wolfmother, var tvungen att stoppa i mig en smörgås innan jag fortsätter med gräsklippningen. Fan det var så kasst så jag började nästan gråta hur fan kan dom skicka upp ett sånt band på en internationell gala. Det är ju som om vi skulle damma av och skicka upp nån från bottenskrapet från gamla progg stuket, det sög ska ni veta men det här var nästan värre. Ska man göra en Cream typ 30 år senare så måste man ju i alla fall vara lite bättre. Konstigt för det finns ju mycket bra musik i Australien. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Finns alltid skräpband som är stora... Men nu är det Jack...sitter o hoppas på Taylor.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.