Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett stort problem!

Jag får "System Overload"-meddelanden ibland när jag använder Logic, och det kan knappast bero på att det faktiskt är system overload... Jag har en Mac Pro, fyra kärnor på 2.66 GHz vardera, ett UAD-1e DSP-kort på 1 GHz samt 2 GB RAM, och belastningen på datorn ligger under 20%. Ändå kommer det upp "Core Audio System Overload" ibland - och ibland kommer det upp när jag loopar en del i en låt. De första 16 gångerna går det bra (som ett exempel), men den 17:e gången stannar allt upp och det blir System Overload, med datorbelastningen på ca 10-15%?

Jag har höjt latencyn till 1024 för att se om det var det som felade, men det kvarstår...

Annons
Postat
Jag har ett stort problem!

Jag får "System Overload"-meddelanden ibland när jag använder Logic, och det kan knappast bero på att det faktiskt är system overload... Jag har en Mac Pro, fyra kärnor på 2.66 GHz vardera, ett UAD-1e DSP-kort på 1 GHz samt 2 GB RAM, och belastningen på datorn ligger under 20%. Ändå kommer det upp "Core Audio System Overload" ibland - och ibland kommer det upp när jag loopar en del i en låt. De första 16 gångerna går det bra (som ett exempel), men den 17:e gången stannar allt upp och det blir System Overload, med datorbelastningen på ca 10-15%?

Jag har höjt latencyn till 1024 för att se om det var det som felade, men det kvarstår...

Vilken version kör du?

Postat (redigerat)

Senaste versionen av Logic Express. Den uppdateras ju lite ibland. 7.2.3 tror jag det är nu.

Observera även att det inte alltid händer - ibland kan jag köra på utan problem. Men helt plötsligt dyker det upp ett "System Overload"-meddelande, och det var ju knappast därför jag köpte en dator för så pass mycket pengar.

Redigerat av nurfen
Postat

Reparerat behörigheter? Om inte så prova det. Ligger under skivverktyg i verktygsmappen.

Ett annat tips är att stoppa osx-skivan och hålla inne C under uppstart. Välj skivverktyg igen och reparera skiva.

Gör så på alla diskar om du har fler än en. Starta sedan om.

Postat
Reparerat behörigheter? Om inte så prova det. Ligger under skivverktyg i verktygsmappen.

Ett annat tips är att stoppa osx-skivan och hålla inne C under uppstart. Välj skivverktyg igen och reparera skiva.

Gör så på alla diskar om du har fler än en. Starta sedan om.

Ska testa det, tack!

Postat

det är inte så enkelt att det är ditt UAD-kort som belastas för tungt?

minns inte vilket felmeddelande det brukar bli då......borde ju inte vara precis så, men...!??

Postat

Hur många UAD-pluggar använder du när du får meddelandet? Har du kollat UAD-1 mätaren? Står den och jobbar för fullt så kan du räkna med att du får ett sånt felmeddelande.

• 4 månader senare...
sormi (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag har samma problem som föregpende. Får samma felmeddelande "system overload...". jag kör logic pro på en powerbook g4. Borde inte vara några problem. Dessutom tar det extremt lång tid från det att jag trycker på rec knappen till det att programmet böejar spela in. Är det någon som har en lösning på problemet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.