Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag letar efter böcker som är bra när man vill lära sig lite mer om att mixa. Den är inte för proffs utan mer nybörjare med lite vana. Jag har kollat runt lite men inte haft chansen att läsa någon för att se om någon tilltalar mig särskilt.

Har ni några förslag på vilken bok som är bra? Den ska helst vara på svenska.

Ha det!

Ciao

Annons
Postat (redigerat)

Sjekk www.amazon.com for slike bøker. Du finner veldig mange der.

Ellers anbefaler jeg:

Mixing with your mind - Michael Stavrou

Dyr og liten, men veldig gode tips.. Den er for amatør -> semi-pro ..

Redigerat av jahala
Postat (redigerat)

Studios nu special ut gåva 😠

Edit: dom som vet kommer den imorn? till dom som för beställt altså.

Redigerat av Skogholm
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
Steinberg Internal Mixing DVD 1 & 2 är mycket bra

Jag håller med. Jag har just tittat igenom dem.Mycket intressant info om man är ny på mixning. Ex avsnittet om vad man kan göra med kompressor tycker jag är väldigt instruktivt.

Fast trots att det är en Steinberg dvd verkar han inte ge så mycket för cubase pluggar utan använder UAD pluggar och sony oxford dynamics 🙂 . Men råden går ju att översätta till andra pluggar.

Orginalet är på tyska. Om man föredrar engelska så får man lyssna på den dubbade varianten. Problemet är att i många avsnitt så ligger tyskan kvar i bakgrunden fullt hörbart vilket är något irriterande

Åke

Redigerat av ake
Postat

Tycker du ska kika i "Digital ljudinspelning i ett nötskal" av Jeff Strong. Visst är den väldigt basic och så men fortfarande bra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.