Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tänkte göra lite reklam hoppas ingen hallshugger mig 😳

Jag och en polare har dragit igång ett sammarbete där vi erbjuder band att kunna spela in bra live-dvd.s. Jag spelar in ljudet och han filmar. Tänkte att det kanske finns någon här som är sugen?

Mer info och smakprov på:

LiveAddiction

Redigerat av Mutz
Annons
Postat

Tja!

Vad har ni för utrustning?

musik (oregistrerad)
Postat

Gôtt ljud!

Löcka te!

:rolleyes:

Postat (redigerat)
Tja!

Jag spelar in ljudet på en Macbook med ett motu 8pre med en Behringer AD/DA converter där jag lägger mindre "känsliga" ljud på. Skall bytas ut så fort ekonomin tillåter. Kan spela in totalt 16kanaler samtidigt.

Lite dålig på vad för kameror som använts till filmningen men den bästa går på 40-50,000 sedan är det två för ca 20,000. Sedan är det lite mer "normala" men riktigt bra dv kameror.

Redigerat av Mutz
Postat (redigerat)
Tja!

Jag spelar in ljudet på en Macbook med ett motu 8pre med en Behringer AD/DA converter där jag lägger mindre "känsliga" ljud på. Skall bytas ut så fort ekonomin tillåter. Kan spela in totalt 16kanaler samtidigt.

Lite dålig på vad för kameror som använts till filmningen men den bästa går på 40-50,000 sedan är det två för ca 20,000. Sedan är det lite mer "normala" men riktigt bra dv kameror.

OK, vore intressant att få en examt modellbeteckning på kamerorna. Äger ni dem själv eller hyr ni? Det är alltså en fyrakamerasproduktion ni gör? Vad kostar det ungefär?

Redigerat av Thimmie
Postat
Tja!

OK, vore intressant att få en examt modellbeteckning på kamerorna. Äger ni dem själv eller hyr ni? Det är alltså en fyrakamerasproduktion ni gör? Vad kostar det ungefär?

Kollar med Alex vad dom heter. Han lånar dom dyrar från någon typ av föreining som han är med vet inte riktigt hur det funkar...

Det är från 3 till 5-6 kameror varav flera kan vara rörliga. Beror på vad kunden vill ha.

Men 4 kameror varav 1 är rörlig kostar 5000 beräknat på ca 1 timmes speltid. Sedan kostar det 500 kr per extra per. rörlig kamera.

Man får då en färdig DVD med menyer och ev extra material.

Postat
Tja!

Kollar med Alex vad dom heter. Han lånar dom dyrar från någon typ av föreining som han är med vet inte riktigt hur det funkar...

Det är från 3 till 5-6 kameror varav flera kan vara rörliga. Beror på vad kunden vill ha.

Men 4 kameror varav 1 är rörlig kostar 5000 beräknat på ca 1 timmes speltid. Sedan kostar det 500 kr per extra per. rörlig kamera.

Låter bra!

Kul med liveljud och videos så initiativet är bra.

Kollade och lyssnade lite grand.

Som sagt. Det låter jättebra!

Det ser dock inte så bra ut. Oavsett om kamerorna kostar miljoner så hjälper det inte riktigt om klippningen är hysterisk och att bilderna inte är intressanta.

Synd på det sköna ljudet att inte bilden håller lika hög klass.

Bra pris på produkten men som sagt, jag tror att folk kräver mer för sina surt förvärvade pengar.

Ha det gött och fortsätt med detta eminenta initiativ. För detta behövs verkligen för band som inte har fett med pengar.

Vänligen.

/Cruncharn'

Postat
Tja!

Låter bra!

Kul med liveljud och videos så initiativet är bra.

Kollade och lyssnade lite grand.

Som sagt. Det låter jättebra!

Det ser dock inte så bra ut. Oavsett om kamerorna kostar miljoner så hjälper det inte riktigt om klippningen är hysterisk och att bilderna inte är intressanta.

Synd på det sköna ljudet att inte bilden håller lika hög klass.

Bra pris på produkten men som sagt, jag tror att folk kräver mer för sina surt förvärvade pengar.

Ha det gött och fortsätt med detta eminenta initiativ. För detta behövs verkligen för band som inte har fett med pengar.

Vänligen.

/Cruncharn'

Ligger något i det du säger att det spelar ingen roll hur dyra saker man har... Sedan kanske jag inte håller med om klippningen.. 😛 Men att ljudet är bra det tycker jag med :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.