Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Eftersom min jävla skitskola ställer in var och varannan lektion, så tänker jag börja extrajobba. Har redan fått ett erbjudande. 🙂 Vart då? http://www.greenit.se 😎 Det verkar coolt. 🙂 Jag ska designa deras CMS-system. Tror jag i alla fall, eftersom jag inte har fått jobbet än. Men det är så gott som klart, ska på intervju på fredag. Om jag inte gör något alltför skumt där, så är nog jobbet mitt. 😛 Helt sjukt. Jag har letat sommarjobb som en galning, men ett extrajobb dyker upp ur tomma intet. Jag började söka igår. 😳 Hade inte du sommarjobb på picsearch? 😆 Ja, men det dök inte upp ur tomma intet. Vad jag menar är, att jag fick slita som fan för att få det jobbet, och det här extrajobbet dyker upp bara timmar efter att jag börjat söka... 😮
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Eftersom min jävla skitskola ställer in var och varannan lektion, så tänker jag börja extrajobba. Har redan fått ett erbjudande. 🙂 Vart då? http://www.greenit.se 🙂 Det verkar coolt. 😎 Jag ska designa deras CMS-system. Tror jag i alla fall, eftersom jag inte har fått jobbet än. Men det är så gott som klart, ska på intervju på fredag. Om jag inte gör något alltför skumt där, så är nog jobbet mitt. 😎 Helt sjukt. Jag har letat sommarjobb som en galning, men ett extrajobb dyker upp ur tomma intet. Jag började söka igår. 😳 Hade inte du sommarjobb på picsearch? 😆 Ja, men det dök inte upp ur tomma intet. Vad jag menar är, att jag fick slita som fan för att få det jobbet, och det här extrajobbet dyker upp bara timmar efter att jag börjat söka... 😮 😛 Jag sökte inte ens jobb men hittade mitt ändå. Sommarjobbet jag hade förra sommaren vann jag i en lottdragning. 🙂
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det känns bara så orättvist. Jag har polare som som skulle döda för sommarjobb/extrajobb...
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det känns bara så orättvist. Jag har polare som som skulle döda för sommarjobb/extrajobb... 😳 Ja. Men livet är inte rättvist (om du har glömt av det ). 😆
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Micke, låter som om detta passar in på dig: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry645169
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Micke, låter som om detta passar in på dig: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry645169 Har faktiskt redan mailat honom. 😳
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Skulle vara grymt att arbeta där. Addictive Drums är något av det bästa som hänt hemmapulare sen glidmedlet... 😆
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Jahaja... 😆 Apropå ingenting - vad gjorde du för projektarbete?
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Jag lyssnade klart på The Woods förut. Harlan Coben är helt sjukt bra. Jag kan bara inte släppa det 😆 Nästa bok blir Livstid av Liza Marklund. Är egentligen inget fan av henne, men jag har ju läst alla andra böcker hon har skrivit så jag får väl läsa (lyssna egentligen) på den med. Boken efter det blir Harlan Coben det med. Har reserverat The Innocent på biblioteket. 😆
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Jahaja... 😆 Apropå ingenting - vad gjorde du för projektarbete? Det var (big surprise...) en hemsida om musik... 😆 Mer specifikt, en hemsida om utövandet av musik. Jag och en polare gjorde en hemsida med recensioner, tips på bra musikbutiker och annat...fan vilken n00b man var... 😆 Nåja, ett MVG blev det i alla fall. 😉
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Haha. Du gick media va? Vi börjar med projektarbete på vårterminen. Jag har ingen aning alls om vad jag ska göra. Vill jua något bra, kul, intressant och inte oseriöst liksom.
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Min kompis har fått för sig att han ska starta en nätklädes affär á la junkyard, caliroots, zoovillage etc. efter gymnasiet. Han vill att jag ska vara med. Det är nog kul men extremt svårt att få det att gå runt. 😆
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Yes, jag gick media. Har ni några regler för era projektarbeten? Våra var tvungna att vara anknytna till media på något vis. Dessutom var det inte tillåtet att jobba ensam...vilket sög. Du gillar ju att skriva, där kan du säkert åstadkomma något. Kanske skriva ihop en samling noveller, och publicera dom i bokform? Kanske en tidning med recensioner på böcker, musik, spel, osv... Kanske att göra en skiva? Med låtar, omslag, och allt... Finns mycket kul att göra. 😆
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Jag vet! Ditt projektarbete kan vara att hjälpa mig att få ihop mitt band... 😆
Neosus Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 (redigerat) Nej nu är det dags att stiga upp.. Gumorron Edit: Glömde en bokstavsjävel Redigerat 5 september 2007 av Neosus
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Yes, jag gick media. Har ni några regler för era projektarbeten? Våra var tvungna att vara anknytna till media på något vis. Dessutom var det inte tillåtet att jobba ensam...vilket sög. Du gillar ju att skriva, där kan du säkert åstadkomma något. Kanske skriva ihop en samling noveller, och publicera dom i bokform? Kanske en tidning med recensioner på böcker, musik, spel, osv... Kanske att göra en skiva? Med låtar, omslag, och allt... Finns mycket kul att göra. 😉 Ja, samma här, det ska ha någon anknytning till linjen jag går. Alltså internationell eller samhällsvetenskaplig anknytning. Jag har funderat lite på att göra någon typ undersökning/sammanställning/forskning på något intressant land, regering, president, etc. eller på någon historisk händelse. Något om några utvalda amerikanska presidenter, vad de gjort etc. eller något om diktatorer kanske. Hur USA på drygt 200 år blivit världens centrum, kanske? Jag vet inte riktigt. Något sånt tror jag dock kan bli kul. Skriva noveller eller kanske till och med roman har jag som reservplan. 😆 Jobbigt att redovisa 20 minuter då - högläsning? 😆 Jag vet! Ditt projektarbete kan vara att hjälpa mig att få ihop mitt band... 😆 Jag kan bli din manager! 😉
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Ang redovisning för novell/roman så kan du ju prata om hur det gick till när du skrev den, osv... Men ditt första alternativ låter vettigt och ganska kul! Kör på det du.
Dingbats Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Men Overkill, du har väl inte projektarbete nu i tvåan?
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Mjo. Får försöka para ihop mig med någon vettig person. Det är bra att ha någon att bolla idéer med.
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Mjo. Får försöka para ihop mig med någon vettig person. Det är bra att ha någon att bolla idéer med. Sant. Men vederbörande kan också vara i vägen. 😆
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Mjo. Får försöka para ihop mig med någon vettig person. Det är bra att ha någon att bolla idéer med. Sant. Men vederbörande kan också vara i vägen. 😆 Jag gör gärna allt jobb så länge jag får cred för det och slipper redovisa ensam. 😆
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det var typ så det var för mig. Den jag arbetade med var den person som inte hade någon annan att vara med. Vi hade inget gemensamt, och han var bara irriterande och i vägen och gjorde knappt någonting. 😆
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det var typ så det var för mig. Den jag arbetade med var den person som inte hade någon annan att vara med. Vi hade inget gemensamt, och han var bara irriterande och i vägen och gjorde knappt någonting. 😆 Ja, alltså. Jag vill ju gärna välja själv. 😆
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det var typ så det var för mig. Den jag arbetade med var den person som inte hade någon annan att vara med. Vi hade inget gemensamt, och han var bara irriterande och i vägen och gjorde knappt någonting. 😆 Ja, alltså. Jag vill ju gärna välja själv. 😆 Vill du verkligen göra någonting som ingen annan vill, så har du kanske inget val...
Overkill Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Det var typ så det var för mig. Den jag arbetade med var den person som inte hade någon annan att vara med. Vi hade inget gemensamt, och han var bara irriterande och i vägen och gjorde knappt någonting. 😆 Ja, alltså. Jag vill ju gärna välja själv. 😆 Vill du verkligen göra någonting som ingen annan vill, så har du kanske inget val... Sant.
Micke H Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Några i min klass hade som projektarbete att vara en hel vecka ute på landet utan någon el eller telefon, eller NÅGON SOM HELST kontakt med utsidan. Inga tidningar, inga mobiler, osv...sen skrev dom en rapport om det. Lite fusk egentligen, det tar ju högst två veckor, sen är man klar. 😆 Poängen med projektarbetet är att man ska göra det över lång tid.
Recommended Posts