Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Don't wake me I plan on sleeping in

När är begravningen?

När du använder "in" efter sleeping så menar man somna in.

Annars hade det bara varit somna.

😄

Sleeping in är väl mer sova ut.

Absolut, jag är på din sida killis. 🙂

Sover ni i samma... 😎

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

1491

• Neosus

1398

• Overkill

1378

• Dingbats

985

Postat mest i detta ämne

Postat
Ben Gibbards texter är ju faktiskt helt sjukt bra. Jag har börjat digga The Postal Service lite ju. 😎 Inte alls min musikstil men vafan! 🙂

Kommer du ihåg vad jag sa om att death cab for cutie var "the path to the dark side" 😄

Hate to say I told you so.

Postat
Ben Gibbards texter är ju faktiskt helt sjukt bra. Jag har börjat digga The Postal Service lite ju. 🙂 Inte alls min musikstil men vafan! 😄

Kommer du ihåg vad jag sa om att death cab for cutie var "the path to the dark side" 😄

Hate to say I told you so.

Men om jag minns rätt så var väl "the dark side" synthmusik va? 😎
Postat
Sleeping in brukar jag tolka som att man struntar i att gå upp. Typ skolka eller skippa jobbet. Fast jag vet inte.

Kan vara att man försover sig också. Sleep in betyder inte nödvändigtvis att man är utvilad när man vaknar, men precis som Dingbats sa; sover längre än vanligt.

musik (oregistrerad)
Postat

Men om vi bajsar i utrikiskan och pratar svenska så betyder "somna in" just somna in.

Normalt använder man därför somna i svenskan.

😄

Postat
Men om vi bajsar i utrikiskan och pratar svenska så betyder "somna in" just somna in.

Normalt använder man därför somna i svenskan.

:rolleyes:

Fast språket var ju engelska, så vad man säger på svenska är ju mindre intressant. 😛

Postat
Om man skulle försöka skriva ett kapitel... :rolleyes:

Låt mig!

Kapitel tre: Hur Ylva lyckades med delmål ett

Hon stod förskräckt med boken i handen på farstutrappan och stirrade stint i ögonen på Roland, och väntade på att han skulle vika med blicken, men Roland vägrade bestämt att ens blinka. Något annat alternativ hade han inte, tyckte han; då skulle han framstå som en vekling. Ylva kunde inte låta bli att beundra hans självdisciplin, även om det tog henne emot. Hon kände hur det började klia på skulderbladet men lyckades relativt omärkligt låta det passera utan att röra på sig.

Ganska snart kände Ylva att duellen övergick i någon form av arga leken, vilket gjorde det otroligt svårt att hålla den allvarliga minen kvar. Med blicken fortfarande fast långt inne i rektorns pupiller kämpade hon mot instinkten att brista ut i skratt. Även om chansen fanns att Rolands stela ansikte också skulle släppa på trycket och börja skratta okontrollerat var det inte värt risken. Efter en lång minuts kamp mot musklerna kunde Ylva inte längre hålla sig och fullständigt opassande tyckte hon själv, sken hon upp i ett stort leende och utbrast i ett skratt som lät mer som ett krystat stön. Men fullt så opassande var det inte, skulle det visa sig.

För på vägen bakom henne kom då Efraim, framlockad av hennes skratt som han tolkade som en invit till sexuellt umgänge. Han försökte att omärkt snirkla sig in på ämnet.

-- Den där boken du håller i, vad är det för nånting... ryska nationalepos eller?

För en utomstående skulle kanske en sådan gissning te sig långsökt eller rent av märkvärdig, men det fanns en anledning. Det var nämligen välkänt i det lilla samhället att Ylva hade en djup fascination för dylika böcker. Det roade de flesta vid blotta tanken, för i övrigt var Ylva en tämligen outbildad person.

-- Mm..., svarade Ylva instinktivt, men rättade sig genast. Nej nej, ehm, det är... småländska folksagor, sa hon medan hon höll upp framsidan för att påminna sig vad hon läste. Efraim nickade som om han var väl införstådd med varför hon läste sådana böcker.

-- Ska vi knulla då?

"Jäklar!", tänkte han. Där sprack hans plan att sakta smyga sig fram till frågan. Men det gjorde ingenting.

-- Ja, det tycker jag, svarade Ylva efter ett par sekunders begrundande. Därmed hade hon lyckats med delmål ett: att tacka ja till sexuellt umgänge med en kusin. Roland stirrade på de båda med lika delar förvånan och förakt.

Så! Nu sparade jag dig en halvtimmes jobb, Overkill! 😛

Postat (redigerat)

Inte riktigt vad jag tänkt mig kanske 😛

Jag har kommit på att översättare kanske är kul. Men det är kanske inget jobb att satsa på? :rolleyes:

Redigerat av Overkill
Postat

Jag har kommit på att översättare kanske är kul. Men det är kanske inget jobb att satsa på? :rolleyes:

Översittare är ju annars rätt fint. 🙂

Postat

Översittare är ju annars rätt fint. 🙂

Det har jag redan en masters i. 😄

Skrev i alla fall kapitel 2 nu. Ska läsa det igen imorgon, då har jag lite distans på det. 🙂

Postat

Idag på jobbet fick jag några kunder å så hörde jag att de pratade spanska så då började hjag prata spanska med dem ett tag å hjälpte dem med saker. Alla kunder och de som jobbade blev jätteimpade av mig 🙂

Postat
Idag på jobbet fick jag några kunder å så hörde jag att de pratade spanska så då började hjag prata spanska med dem ett tag å hjälpte dem med saker. Alla kunder och de som jobbade blev jätteimpade av mig 🙂

🙂

Postat
jag och sebbe spelade lite csi på femmans hemsida och nu ska vi se hostel

Heter inte du också Sebbe... vad jobbigt...

Såg Dumplings förresten, med massa koreaner som äter människofoster. Det var vidrigt.

Postat
jag och sebbe spelade lite csi på femmans hemsida och nu ska vi se hostel

Heter inte du också Sebbe... vad jobbigt...

Såg Dumplings förresten, med massa koreaner som äter människofoster. Det var vidrigt.

Ja det är jobbigt. En annan som jag träffar ibland heter också Sebastian. Sen heter vi Andersson, Karlsson och Johansson också. 🙂
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.