Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2007 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    1491

  • Neosus

    1398

  • Overkill

    1378

  • Dingbats

    985

Postat mest i detta ämne

😊

har ingen lust att bilda band dock, tycker inte om att stå i centrum. Får väl göra en "Dreijer" isåfall 😉

Då får du ta med dig en dator och mutea sången och gitarren så att du kan spela utan band. Lampan kan vi släcka så slipper du stå i centrum i den bemärkelsen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, inte gilla att stå i centrum? Jag är själv knappast den mest pratglade på fester, men jag ÄLSKAR att stå längst fram på scenkanten, sätta upp benet på monitorn och riva av några solon och se publiken i ögonen. 😊

That said, jag tror jag nämnt tidigare att jag också gillar din musik, Fidden. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag satt just och lekte med förtecken och så på våra låtar, för att vår keyboardist ska ha lättare för att spela efter noterna...

En av våra låtar, Verity, är ganska udda. Kan någon som är mer kunnig säga om det är normalt att byta tonart från Cmoll till C#moll? Tonartsbyte är väl ingenting konstigt, men ett sådant här byte verkar lite...udda. Och ändå låter det bra. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, jag använder ju faktiskt ett G#dur som en övergång! Fan, man kanske kan mer teori än man tror! 😊

Det visar bara det jag alltid trott: att lära sig musikteori är som att lära sig svenska i skolan. Du kan och använder redan alla regler utantill, men du lär dig VARFÖR du gör som du gör! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, jag använder ju faktiskt ett G#dur som en övergång! Fan, man kanske kan mer teori än man tror! 😊

Det visar bara det jag alltid trott: att lära sig musikteori är som att lära sig svenska i skolan. Du kan och använder redan alla regler utantill, men du lär dig VARFÖR du gör som du gör! :rolleyes:

Jo ibland kan det vara kul att veta

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla fall i ett sammanhang! Att sitta och spela för sig själv tycker jag är ganska tråkigt (såvida det inte handlar om att öva in en viss låt till repet eller så). Jag har alltid vart av den åsikten att trumsolon är något av det tråkigaste som finns. 🙂

Men det man kan åstadkomma som ett band, att integrera med varandra rytmiskt, skapa figurer...askul! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...