Micke H Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Arrg...flodkontroll! Anyway...det blir lättare för vår keyboardist också, som snarare tänker i ackord och tonarter än riff...
musik (oregistrerad) Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Julklappar köper jag som vanligt den 23 och 24:e december. Allt annat är fusk!! 😉
musik (oregistrerad) Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 (redigerat) Likaså kläs granen en timme innan midnatt innan Julafton. Maten handlas dagen innan och på julafton. Rim och paketinslagning sker alltid under julaftonen. Tomtefigurer ställs fram 22/12. Allt tas bort Tjugondedag Knut - 13/1!? Redigerat 10 december 2007 av musik
Dingbats Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Och julkalendern spelar man in och sträckkollar alla avsnitt några timmar innan julafton eller? Nä du! Gonatt!
Emulator Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Mamma, pappa, farmor? 😉 Själv har jag köpt till min flickvän, till syrran och hennes pojkvän som kommer hem från Grekland över julen och en liten sak till bandet. 😉 Vad har du köpr för nåt till bandet då? 😛 Inget märkvärdigt egentligen, en white board-tavla att ha i replokalen. Det gör det enklare att skriva och att lära in existerande låtar. Vi har ju inte särskilt ofta särskilt "normala" arrangemang, så det slutar med att vi kallar saker "Riff A", "stämman", "Pink Floyd-ripoffen", osv. Jag tror det blir lättare att ha allt uppskrivet så alla kan se. 🙂 klockrent! testa annars gärna att ha hela strukturer sen på såna där rivblock, typ A2-A!. sen tar man fram det för varje låt 🙂 ypperligt 🙂
musik (oregistrerad) Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Och julkalendern spelar man in och sträckkollar alla avsnitt några timmar innan julafton eller? Nä du! Gonatt! Nä, den ser man inte på alls. 😉
david.roennlund Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Grahn, jag såg att forumet öppnat igen 😉
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Mamma, pappa, farmor? 😛 Själv har jag köpt till min flickvän, till syrran och hennes pojkvän som kommer hem från Grekland över julen och en liten sak till bandet. 🙂 Vad har du köpr för nåt till bandet då? 🙂 Inget märkvärdigt egentligen, en white board-tavla att ha i replokalen. Det gör det enklare att skriva och att lära in existerande låtar. Vi har ju inte särskilt ofta särskilt "normala" arrangemang, så det slutar med att vi kallar saker "Riff A", "stämman", "Pink Floyd-ripoffen", osv. Jag tror det blir lättare att ha allt uppskrivet så alla kan se. 🙂 klockrent! testa annars gärna att ha hela strukturer sen på såna där rivblock, typ A2-A!. sen tar man fram det för varje låt 🙂 ypperligt 🙂 😉
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Å han går som karrrl! Å han står som karrl! Å han köööööööösser som en karl ska!!!!
Overkill Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Mamma, pappa, farmor? 😉 Själv har jag köpt till min flickvän, till syrran och hennes pojkvän som kommer hem från Grekland över julen och en liten sak till bandet. 😛 Okej, vänta lite... Hade inte ni gjort slut?
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Mamma, pappa, farmor? 😛 Själv har jag köpt till min flickvän, till syrran och hennes pojkvän som kommer hem från Grekland över julen och en liten sak till bandet. 🙂 Okej, vänta lite... Hade inte ni gjort slut? Vi blev ihop igen...det är lite krångligt att förklara... 😉
Overkill Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Hur mycket julklappar har ni köpt då? Jag har köpt till alla jag ska utom min lillasyrra.Jag köper bara till mamma, pappa och brorsan. Så när boxen landar i brevlådan så är en klar. 😉 Oj, jag tycker jag köper lite och jag köper till mamma, pappa, lillasyster, farmor, mormor, gudmor. Fast till släkten köper mamma (eller pappa).
Overkill Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Mamma, pappa, farmor? 😛 Själv har jag köpt till min flickvän, till syrran och hennes pojkvän som kommer hem från Grekland över julen och en liten sak till bandet. 🙂 Okej, vänta lite... Hade inte ni gjort slut? Vi blev ihop igen...det är lite krångligt att förklara... 😉 Vad kul 🙂
musik (oregistrerad) Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Vi tänkte köra en annorlunda jul i år!! Var och en köper BARA till sig själv!
Neosus Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Jag har redan köpt en massa julkappar till mig själv... Nu återstår det bara en ATV 200cc som fattas. 😠
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Hmm...om du har en takt på 5/4... Och du spelar 16-dels-trioler på hi-haten...då måste du använda båda händerna på hi-haten, eller hur? Om du sätter första slaget på hi-haten med högerhanden, så måste du använda vänsterhanden för att slå på virveln, och vice versa... Men om du har en takt på 5/4...och låt oss säga det är baskagge, virvel, baskagge, virvel, baskagge, och så om igen... Då måste du ju byta! I första 5/4-takten slår du på virveln med vänsterhanden, i andra med högerhanden, i nästa vänsterhanden, osv...det verkar svårt! Är det bara en övningssak, eller gör jag rätt?
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Hungrig. Äta. Sen rep. Åker tidigare. Vill öva. På trummor.
Dingbats Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 *snörvel* Jag har blivit helt förkyld. Helt seg i huvet, aaaaah nu kommer i nysning... aaaatjoo!!
Overkill Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Ajdå. Jag har inte varit sjuk sedan högstadiet. Tror jag missat typ 4-6 lektioner på hela gymnasiet.
Neosus Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Ajdå. Jag har inte varit sjuk sedan högstadiet. Tror jag missat typ 4-6 lektioner på hela gymnasiet. Du är ju inte riktigt frisk... 😏 Eller nej jag menar...
Dingbats Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Jag kan lite grann, men jag tror Lynxo borde vara en hejare på sånt.
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Jag kan lite grann, men jag tror Lynxo borde vara en hejare på sånt. 😆 What's up, three? Vad behöver du hjälp med?
Micke H Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Overkill! 16-delstriolerna på repet gick sådär...inte helt tajt! Men det lite övning kommer det att gå. Problemet jag hade i början var att jag höll trumstockarna på fel sätt, och då var det svårt att spela snabbt + att jag fick blåsor på händerna av att jag höll för hårt! Men nästan hela Grudge på trummor! Det du! Fast då är det förstås inte exakt som originalet...men jag kan ta mig igenom låten! 😆
Recommended Posts