Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2007 del 2


Pico

Recommended Posts

Är E-mu och Emulator samma företag?

Har för mig att det fanns synthar som hette Emulator på 80-talet. Är E-mu en förkortning?

Företaget heter E-mu och de gjorde några samplers som de kallade för Emulator.

Så det är nog snarare så att Emulator är en förlängning av E-mu...? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    1491

  • Neosus

    1398

  • Overkill

    1378

  • Dingbats

    985

Postat mest i detta ämne

Emu är en fågel som inte kan flyga, och Emulator är min favoritsampler, som jag, drygt 33 år, patetiskt nog lånade nicket ifrån 😛 :P 😄

Emulator och Emax-samplers från EMU va helt outsstanding på sin tid, och låter fortfarande bra. Tillsammans med AKAI S1000 med offsprings så dominerade de samplerscenen totalt innan PC/MAC-baserade grånkor totalt sopade bort marknaden.

🙂

Om du skall ha en robust hårdvarusampler kan jag varmt rekommendera Emulator e64, IV eller tom III. LÅter hur bra som helst. Även ESI som du får för nån tusing. KOstade 30 utbyggd 🙂

En Emulator IV kunde ramla iväg uppåt 100 lax med fullt minne, fullt utbyggd och hårdiskar etc. 🙂

:=)

god morgon alla !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag gå till affären och köpa mörk choklad och nån juste brieost. Sen ska jag ha en jätteprivat förförfest (typ bara jag) med rödvin till det. Har inte bestämt mig för vilken musik jag ska lyssna på, men det blir nog något med mycket plockgitarr och väldigt lite/ingen trumma och bas. Kanske Emiliana Torrini, Nick Drake och lite Elliott Smith.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart skaru efter din fina förfest? 😉

Till nån förfest på nåt studentområde, dvs inget fancy alls. Sen blir det nog studentpuben på det. 😉

Vart kommer du ifrån? Har för mig Västra Götaland någonstans, men minns inte vart... :rolleyes:

Han är i linköping!!

Jag har inget till far imöra heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart skaru efter din fina förfest? 🥰

Till nån förfest på nåt studentområde, dvs inget fancy alls. Sen blir det nog studentpuben på det. 😊

Vart kommer du ifrån? Har för mig Västra Götaland någonstans, men minns inte vart... :rolleyes:

Han är i linköping!!

Jag har inget till far imöra heller!

Ja, men det vet jag ju. Men jag är ganska säker på att han inte kommer därifrån.
Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när tåget mellan falköping och jönköping stannade i mullsjö, så sa faktiskt lokföraren "Jaha, då är vi framme i den stora metropolen, Mullsjö. Nästa stopp, Mullsjö". :rolleyes:

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...