Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2007 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    1491

  • Neosus

    1398

  • Overkill

    1378

  • Dingbats

    985

Postat mest i detta ämne

😲

Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum?

Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠

För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum?

Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠

För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa.

Jag glömde ett n. 😲 Min morfar kommer från Brastad ute på västkusten och herregud vad han pratar dialektalt. Ibland lite svårt att förstå. 🙂

Förresten, hårda plektrum tycker jag är jobbiga. Skönare med mjuka så man kan spela lite softare. Fast nu pratar jag om akustisk gitarr i och för sig, men på elektrisk håller jag med dig. 🙂

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, rättelse: akustisk gitarr spelar jag med pekfingernageln.

edit:

Rättelse igen: även tumnageln är med på uppvägen. Sedan märker jag att även långfingernageln har en liten roll.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱

Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱

Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊

Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips:

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱

Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊

Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips:

Eller den här om den första killen spelar för rakt.

http://www.youtube.com/watch?v=I8cvKImVadE

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...