Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

1491

• Neosus

1398

• Overkill

1378

• Dingbats

985

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Jag fångade en räv en dag, men räven gled ur näven.

Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven. 😳

Redigerat av ThomasJ
Postat
😲

Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum?

Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠

För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa.

Postat (redigerat)
😛

Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum?

Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠

För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa.

Jag glömde ett n. 😲 Min morfar kommer från Brastad ute på västkusten och herregud vad han pratar dialektalt. Ibland lite svårt att förstå. 🙂

Förresten, hårda plektrum tycker jag är jobbiga. Skönare med mjuka så man kan spela lite softare. Fast nu pratar jag om akustisk gitarr i och för sig, men på elektrisk håller jag med dig. 🙂

Redigerat av Overkill
Postat (redigerat)

Ok, rättelse: akustisk gitarr spelar jag med pekfingernageln.

edit:

Rättelse igen: även tumnageln är med på uppvägen. Sedan märker jag att även långfingernageln har en liten roll.

Redigerat av Fidden
Postat
Alla gurglar vi och står i.

Krokodil! Välkommen tillbaka! 😳

Tack tack 😏

😏

Själv kör jag med 1mm-plektrum till allting.

Postat

Väldigt hårda plektrum till elgitarr. Mer attack, tillåter snabbare spel (passar en gitarr-onanerande Vai-nörd 😊 ) och väldigt mjuka till akustisk.

Postat

Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱

Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊

Postat
Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱

Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊

Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips:

drloop (oregistrerad)
Postat

Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips:

Eller den här om den första killen spelar för rakt.

http://www.youtube.com/watch?v=I8cvKImVadE

Postat
Imorgon åker jag till London, så det här är det sista ni ser av mig innan söndag! Gonatt!
Fan vad kul! Lyssna mycket på Bloc Partys skiva A Weekend In The City då eftersom alla texterna skrevs i London. 😉
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.