Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2007 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    1491

  • Neosus

    1398

  • Overkill

    1378

  • Dingbats

    985

Postat mest i detta ämne

När vi är i Tyskland ska vi på Vem vill bli miljonär (fast den tyska varianten då). Ska bli väldigt intressant. Framförallt om vi får använda dom där knapparna när man frågar publiken eftersom vi inte kommer först frågan. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi är i Tyskland ska vi på Vem vill bli miljonär (fast den tyska varianten då). Ska bli väldigt intressant. Framförallt om vi får använda dom där knapparna när man frågar publiken eftersom vi inte kommer först frågan. 😆

Das Bedarf geworden Millionär?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej.

Köpte nyligen en digitalkamera.

Nu har jag filmat endel med den (alltså med filmningsfunktionen).

Nu vill jag inportera dessa snuttar i iMovie.

Jag läggeröver filerna till HD´n o formatet är .avi.

Enligt quictime går det ej att spelaupp utan kräver en plugin, skall testa laddaner den sen.

Men, jag kan inte inportera det i IMovie som jag vill. Det går heltenkelt inte.

Fick tipset av en vän att kodaomden i VLC, jag lyckades göra den till en mpg1 och en mpg2.

Men Quictime hävdar att det är är en filmfil o den går som innan inte att inportera i iMovie.

Någon som kan hjälpa en helt nybliven Macägare?!"

Annyone?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats, hur klarar du dig utan musikspelare? 😆

Tja, jag har väl inte känt så stort behov liksom... och så är det väl det att jag inte vill lyssna på musik om jag inte kan lyssna ordentligt. Sitta med en hörsnäcka på låg volym och prata i telefon gor fetbort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon dag ska jag föra över min CD-samling till datorn. Vet någon vad som är den bästa ripparen för det? Till MP3-format det vill säga, därför att jag tror jag läst nånstans (troligen här) att det går att koda till MP3 med ytterst liten förlorad kvalite.

Palla alla jävla torrents rippade med Windows Media Player... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon dag ska jag föra över min CD-samling till datorn. Vet någon vad som är den bästa ripparen för det? Till MP3-format det vill säga, därför att jag tror jag läst nånstans (troligen här) att det går att koda till MP3 med ytterst liten förlorad kvalite.

Palla alla jävla torrents rippade med Windows Media Player... 😊

Jag kör med dBpowerAMP Music Converter men det finns säkert bättre.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va tråkigt utan bärbar musik. uuusch! 😄

Jag har en Iriver... 1gb. Jepp! 😎

..men dom där förbannade öronsnäckorna ska man kasta långt bort till helvetet.. Köpte andra gummipluppsgrejer istället.. Koss.. men vilket skitljud istället då.. Ska man behöva bli förbannad? 😊

Ska nog skaffa vanliga lurar istället.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men med hörsnäcka så KAN man ju lyssna ordentligt. Det dränker bort alla ljud på tunnelbanan, och du hör allting perfekt. (Eller snarare: du hör hur dålig MP3-kodningen är... 😊 )

Det är därför man kör ogg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men med hörsnäcka så KAN man ju lyssna ordentligt. Det dränker bort alla ljud på tunnelbanan, och du hör allting perfekt. (Eller snarare: du hör hur dålig MP3-kodningen är... 😊 )

Det är därför man kör ogg!

Vad är egentligen skillnaden mellan FLAC och OGG? Nån som kan förklara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men med hörsnäcka så KAN man ju lyssna ordentligt. Det dränker bort alla ljud på tunnelbanan, och du hör allting perfekt. (Eller snarare: du hör hur dålig MP3-kodningen är... 😊 )

Det är därför man kör ogg!

Vad är egentligen skillnaden mellan FLAC och OGG? Nån som kan förklara?

FLAC är lossless, oförsämrad kvalitet, men då får man leva med tio gånger så stora filer också. Ogg är som mp3 fast bättre komprimering, en ogg med samma bitrate som en mp3 låter bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony Ericsson har ett roligt felmeddelande!

"Uh oh!

Sony Ericsson makes attractive mobile phones and mobile phone accessories, and develops powerful mobile computing technology.

Unfortunately, the server encountered an internal error and could not complete your request. Please check that you typed the address (URL) correctly."

😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va tråkigt utan bärbar musik. uuusch! 😄

Jag har en Iriver... 1gb. Jepp! 😎

..men dom där förbannade öronsnäckorna ska man kasta långt bort till helvetet.. Köpte andra gummipluppsgrejer istället.. Koss.. men vilket skitljud istället då.. Ska man behöva bli förbannad? 😊

Ska nog skaffa vanliga lurar istället.. 🙂

Sonys snäckor som kommer med mobiler, sånna man trycker in i öronen, låter riktigt bra för att vara snäckor 🙂

Annars kan du ju köpa Koss Porta Pro. LÅter nice nice 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va tråkigt utan bärbar musik. uuusch! 😄

Jag har en Iriver... 1gb. Jepp! 😎

..men dom där förbannade öronsnäckorna ska man kasta långt bort till helvetet.. Köpte andra gummipluppsgrejer istället.. Koss.. men vilket skitljud istället då.. Ska man behöva bli förbannad? 😠

Ska nog skaffa vanliga lurar istället.. 😑

Sonys snäckor som kommer med mobiler, sånna man trycker in i öronen, låter riktigt bra för att vara snäckor 🙂

Annars kan du ju köpa Koss Porta Pro. LÅter nice nice 🙂

okay det ska jag lägga på minnet ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...