Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

1491

• Neosus

1398

• Overkill

1378

• Dingbats

985

Postat mest i detta ämne

Postat

hej. jag har vart hos jacob hela dagen. sen kom pontus och vi åt pizza och kollade på vacancy. jacob blev rädd så nu ska vi sova hos honom för hans föräldrar är på kusten. 😠 nu spelar vi colin mcrae på playstation 1. 😊

Postat

Borde inte radiohead släppa nytt snart?

Eller finns denna ute någonstans redan?

Shit, nu blev man ju nästan ontopic...

Postat

Hej! Fett ofräsch nu. Inte borstat tänderna sen igår morse, inte duschat idag heller. Inte bajsat på länge och lite huvudvärk.

Bajs

Dusch

Tandborstning

Mat

så ser mitt schema ut.

Postat

Kom hem runt fyra-tiden. Spydde. Gick och lade mig.

Gick upp tidigt nån gång. Drack, spydde, drack igen, slocknade på köksgolvet.

Vaknar, går tillbaka till sängen, somnar. Vaknar, spyr en sista gång bredvid sängen, somnar.

Vaknar.

🙂

Postat

Det är ju bara en sjö som skiljer Vänersborg från Värmland. Ungefär på samma sätt som Jönköping i princip ligger i Närke 😱

Postat
Det är ju bara en sjö som skiljer Vänersborg från Värmland. Ungefär på samma sätt som Jönköping i princip ligger i Närke 🙂
Ja. Men för oss som bor här är det stor skillnad på värmländska och vänersborgska. Men det kanske dte inte är för ett otränat öra. 😱

Och precis som du säger är ju Jönköping (och Aneby) bara en sjö från Närke. Och det hördes! 😱

Postat
Det är ju bara en sjö som skiljer Vänersborg från Värmland. Ungefär på samma sätt som Jönköping i princip ligger i Närke 🙂
Ja. Men för oss som bor här är det stor skillnad på värmländska och vänersborgska. Men det kanske dte inte är för ett otränat öra. 😱

Och precis som du säger är ju Jönköping (och Aneby) bara en sjö från Närke. Och det hördes! 😱

va?

Postat

Ja. Jag tycker ju inte att jag pratar värmländska eftersom jag hör skillnad på vänersborgska och värmländska. Men precis som en indier kanske inte hör skillnad på svenska och norska så hör kanske inte en smålänning skillnad på värmländska och vänersborgska/västgötska. 😱

Dialekter är kul. Fredrik Lindström med.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.