Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare Tjenare !

Tänkte spela in ekonomiskt med nya EP'n.

Musikstilen är Hårdrock / Metal och jag söker nåt som kan spela in bra med mikrofonerna men som även kan fungera som ett preamp om grabbarna skulle ha skit ljud ur förstärkarna.. om det finns bra sådana?

annars får jag bara ta o köpa ett bra separat preamp.

Kollade på audiobuddy men det verkar sisådär. Söker den absolut minst brusiga och mest högkvalivativa vara för musiken jag spelar. som även finns för en rekorderlig hemma studio peng, ca. 0 - 2000kr nåt sådant.

Ifall ni har tipps på nån sådan enhet, så är jag superglader.

Trummorna är det inte tänkt att spela in med den, så den behöver inte överdrivet många kanaler, bara den ger ifrån sig ett bra o klart ljud så är jag nöjd !

Kollat in :

Tapco Blend 6 mixer, nåt att ha ?

söker även program som man kan mastra till kanonbra med ?

T-RackS 24 Stand Alone är det bra? det var helt okej i pris

Eller är ett ozone3 bättre alternativ för mig ?

Sedan, uppdatera Cubase Se till Se 3 ?

är det nån märkbar skillnad ? eller skall jag köra på studio 4 direkt ?

vet ni något annat bra tips som jag kan behöva för o få till den där superduper inspelningen så är alla tips o funderingar hjärtligt välkommna !

Tack på förhand !

ps. ifall nån fråga inte passar sig här så ber jag om ursäkt, men det hade vart trevligt om ni kunde besvara den ändå.ds

Annons
Postat
Tjenare Tjenare !

Tänkte spela in ekonomiskt med nya EP'n.

Musikstilen är Hårdrock / Metal och jag söker nåt som kan spela in bra med mikrofonerna men som även kan fungera som ett preamp om grabbarna skulle ha skit ljud ur förstärkarna.. om det finns bra sådana?

annars får jag bara ta o köpa ett bra separat preamp.

Kollade på audiobuddy men det verkar sisådär. Söker den absolut minst brusiga och mest högkvalivativa vara för musiken jag spelar. som även finns för en rekorderlig hemma studio peng, ca. 0 - 2000kr nåt sådant.

Ifall ni har tipps på nån sådan enhet, så är jag superglader.

Trummorna är det inte tänkt att spela in med den, så den behöver inte överdrivet många kanaler, bara den ger ifrån sig ett bra o klart ljud så är jag nöjd !

Kollat in :

Tapco Blend 6 mixer, nåt att ha ?

söker även program som man kan mastra till kanonbra med ?

T-RackS 24 Stand Alone är det bra? det var helt okej i pris

Eller är ett ozone3 bättre alternativ för mig ?

Sedan, uppdatera Cubase Se till Se 3 ?

är det nån märkbar skillnad ? eller skall jag köra på studio 4 direkt ?

vet ni något annat bra tips som jag kan behöva för o få till den där superduper inspelningen så är alla tips o funderingar hjärtligt välkommna !

Tack på förhand !

ps. ifall nån fråga inte passar sig här så ber jag om ursäkt, men det hade vart trevligt om ni kunde besvara den ändå.ds

Vad har du för ljudkort? Eller är det ett externt ljudkort med exempelvis två ingångar du är ute efter?

Postat

jag har ett bra internt ljudkort, jag hade främst tänkt att skaffa en mixer.

Men rekomenderar du ett externt ljudkort isåfall ?

Postat
jag har ett bra internt ljudkort, jag hade främst tänkt att skaffa en mixer.

Men rekomenderar du ett externt ljudkort isåfall ?

Ja, jag skulle rekommendera ett externt ljudkort istället för internt ljudkort + mixer.

Eftersom du få mer brus när du har fler enheter (hittar inte ordet) mellan ljudkällan och datorn.

Dåligt förklarat men du fattar säkert.

Kolla på begagnade ljudkort i 2000 kronors nivån. Eller nya om du föredrar det.

Själv sitter jag på mitt begagnade TASCAM Us-122 som jag köpte i

mycket bra skick för 1600 kr som kostar lite över 2000 kr nytt.

Sen är frågan hur många ingånar du behöver, hur mycket ska spelas in samtidigt?

Postat

jag behöver inte alls många faktiskt.

jag tror inget kommer spelas in samtidigt, men max 4.

är det tascam kortet det du rekomenderar främst för mig och mitt utövande, eller något annat som du skulle rekomendera mera ?

Postat
är det tascam kortet det du rekomenderar främst för mig och mitt utövande, eller något annat som du skulle rekomendera mera ?

Gammalt Kort med gamla drivrutiner och kontakter.Finns bättre kort idag för samma peng.

Postat (redigerat)

Absolut, men kortet funkar fint för mig.

Ruben - Kolla runt på musikaffärssidor, typ musikbörsen och jam.

Kan även söka på forumet här.

Redigerat av mrbjoorn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.