TheNewFlesh Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Nån som kör detta ljudkort på en PC och kan säga huruvida kortet är bra? Jag har inte hittat nån vidare info på latencyn och undrar över detta. Tjenis :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Har jag kortet och har inte hittat några fel på det över huvud taget. Ett av mina bästa studioköp. Sök på forumet så kan du nog få fram vad 10-20 andra pers tycker om det också. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bobbo V Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Latencyn är hur låg som helst. Motsvarar delta 44 som jag har 1,33 ms med. Kortet ska va mkt bra men AD/DA konvertrarna har några år på nacken och är inte lika anmärkningsvärt bra längre. Vill man köpa till adat-interfacet så läggs inte adat-kanalerna till dom övriga åtta så att du får 16 utan interfacet ger bara adat in/ut till de 8 analoga. Interfacet är dessutom dyrt. Man kan länka samman flera kort och köra interfacet på ett av korten. Blir dock väldigt dyrt då i förhållande till vad man får. Pga detta kommer kortet kanske inte att hänga med som ett "proffskort" så länge till. Begagnatpriserna har redan börjat sjunka. M-audio 1812 (eller vad det nu heter) är nog ett bättre val. E-MU 1820 lika bra men dessutom billigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 Pga detta kommer kortet kanske inte att hänga med som ett "proffskort" så länge till. M-Audio har aldrig gjort några proffskort. Ville bara förtydliga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 2 september 2004 Dela Postat 2 september 2004 delta 1010 rackmodell är bästa pris på riktigt riktigt bra utrustning, man betalar för det man vill ha.....ett system som klarar många kanaler med bra AD DA omvandlare..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Delta 1010LT=Kanonköp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Pga detta kommer kortet kanske inte att hänga med som ett "proffskort" så länge till. M-Audio har aldrig gjort några proffskort. Ville bara förtydliga 😠 Nehej? Skapligt ängslig ståndpunkt, om du frågar mig. Min kompis har levt på sin musik sedan 1997 och jobbar med en dator som har integrerat ljudkort. Hur "proffsigt" är det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.