Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har nyligen köpt ett Edirol PC 50 MIDI-keyboard, att använda med Reason 3. Mitt problem är att det blir en fördröjning på någon tiondels sekund när jag spelar på keyboardet! Detta gör det fullständigt omöjligt att spela in överhuvudtaget, så jag vore tacksam om någon vänlig skäl har en lösning på mitt problem. Drivrutinen är korrekt installerad och när jag kopplar in Edirol i mina racksyntar via MIDI fungerar allt som det ska. Kan felet sitta i Reason, datorns ljudkort (Realtek HD) eller USB-kopplingen?

Tacksam för svar,

Pelleman

Annons
Postat

Sök på "latency" här på forumet så hittar du lösningen.

Postat (redigerat)

Preferences->Audio

Gå in där och sänk buffervärdet. "Output Latency" anger hur många millisekunders fördröjning den aktuella inställningen kommer att ge.

Pröva detta först.

Redigerat av Pluffo
drloop (oregistrerad)
Postat

Om tipset ovan inte ger önskat resultat, ladda ned Asio4all, gratis Asio drivisar för ljudkort.

http://www.asio4all.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.