Phobofile Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Tjena. Jag undrar om det finns ngra relevanta skillnader mellan SX1 och SX2 för mig som enbart spelar in gitarr, sång och lägger trummor med midi? Är det någon nytta för mig att uppa mitt inspelningsprogram? Har ett Audigy2ZS Platinum Pro 😄 f.n., kör SX1 och med Battery som miditrummare.
belial Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Det har inget med saken att göra vilken typ av musik du gör mot version av program eller för den delen vilket program du använder bara det går att göra det du tänkt, sedan kan den nya versionen ha bugfixar som är trevliga att få fixade men är det inget som du saknar så kan du lika gärna köra vidare på det du har om det gör sitt jobb. Läs gärna tillverkarens noteringar om vad uppgraderingen innebär för dig, typ på steinbergs hemsida http://www.steinberg.net Kör så det ryker.
Phobofile Postat 1 september 2004 Trådstartare Postat 1 september 2004 Då skall jag dödsa vidare med SX1:an. Tack för svaret.
Lundin Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 (redigerat) SX 1.06 är den stabilaste av dom äldre.. bäst MIDItiming var det nog i 1.03?? SX 2:an har ju delaykompensation för VSTeffekter... så ur rent teknisk synvinkel tycker jag att en uppgradering till 2.2 är att föredra..fast musiken kommer nog inte att låta annorlunda... men kanske lite mer tajt Edit: snyggat till ordfraseringen Redigerat 1 september 2004 av demoniqus
Egghuvud Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Cubase är väl inte känt för att vara en bra hårdrockseqencer öht. Det har med ljudmotorn att göra tror jag. Allting man gör låter lite pop. 😆
Phobofile Postat 1 september 2004 Trådstartare Postat 1 september 2004 Jag tycker allt att jag låter ganska döds...hihi
Egghuvud Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Cubase är väl inte känt för att vara en bra hårdrockseqencer öht. Det har med ljudmotorn att göra tror jag. Allting man gör låter lite pop. 😆 Rock on... 😆
BosseL Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Själv så tycker jag grafiken är bättre i SX 1.0, upplever den grötigare i 2.0 om det nu spelar så stor roll.
Phobofile Postat 1 september 2004 Trådstartare Postat 1 september 2004 Det jag är ute efter är ett bra gränssnitt, så grafiken gör inte så mycket om den är blå eller grå...Jag vill inte ta mig igenom tre menyer för att komma åt de funktioner jag är ute efter. Vet att det är en jävla skillnad mellan VST 5 och SX så jag undrade om de förbättrat gränssnittet ytterligare i SX2. Men kan hålla med dig om att SX2 är lite "grötigare" i utseendet.
freddie Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Ahh! Gött me lite fler hårdrockare 😄 Jag föredrar SX1 framför 2:an... Som ovan nämnt så tycker jag åxå att 1:an har trevligare grafik/färger. Allt ser ju likadant ut i 2:an. Helt vansinniga färgkombinationer juh 🙂 SX1 funkar skitbra till min powermetal iaf.
Lundin Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 (redigerat) Jag vill inte ta mig igenom tre menyer för att komma åt de funktioner jag är ute efter. Vet att det är en jävla skillnad mellan VST 5 och SX så jag undrade om de förbättrat gränssnittet ytterligare i SX2. Men kan hålla med dig om att SX2 är lite "grötigare" i utseendet. Vet inte vilka funktioner du är ute efter, men allt går ju att konfigurera i Keycommands..även en massa Macro'n som kan göra flera operationer med bara en knapptryckning... Personligen tycker jag SX 2.2 ( sista versionen ) "känns bäst" av alla tidigare versioner..men allt är en vanesak, kommer däremot inte ihåg vad jag tyckte om övergången från SX 1 till 2.. ...men är det programvara för heavymetal ni är ute efter ska det väl bara finnas en (1) knapp..AV eller PÅ...typ.. 🙂 Redigerat 1 september 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.