Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej 🙂 ,

Undrar om det är någon som är bra på Cubase SX3 och allt som har med hårdvaran runtomkring, samt inställningar att göra.

Jag kan inte ens formulera min fråga, utan behöver hjälp med allt ang. kabeldragningen från mixerbord till ljudkort, och portar hit och dit. Jag är en sångare som försöker få igång en enkel studio hemma för att träna på att sjunga in låtar till bakgrunder samt kanske göra lite egna låtar.

Jag har denna hårdvara:

Ljudkort: Tascam C-port 2000

Mixer: Samson 1064

Mick: AKG C3000B

Monitorer: nEar 05 ESI

Hörlurar: ATH-M20

Keyboard: Casio CTK-671

Det är alltid något fel som uppstår, och jag börjar få tinnitus av alla rundgångar jag skapat nu vecka efter vecka.

Jag skulle vilja ha lite småtips ang. alla dessa rattar på mixern och lite allmänna tips som gör så att man spar tid i längden. Hur man ställer in allt för att kunna jobba så smidigt som möjligt.

Är det någon i Stockholm som tror sig kunna fixa detta eller ger lektioner i detta?

Väldigt tacksam för alla idéer och svar. Förstår att det vore lättare om jag hade beskrivit problemen, men det är typ alltid olika småsaker som uppstår, från brus till delay till rundgång till you name it 🙂

Mvh Niklas

Annons
Postat (redigerat)

Problemet är löst 😉

Tack Dexter för tips!

Jättetack Majken för att du fixade allt!

Någon admin kan låsa tråden/ta bort tråden, eller så låter vi den tyna bort i arkivet 😄

Mvh Niklas

Redigerat av NiklasDahlquist

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.