Jump to content
Annons

Lexicon Omega

Gladys

Recommended Posts

Hej igen! (Äntligen tbx - ja, jag har nu tagit min kandidatexamen i folkhälsa på universitetet! *ler*)

Har blåst burken och installerat XP på nytt. Snabbare dator igen med andra ord, men - jag får inte drivrutinerna att funka till min Lexicon Omega. Har för mig att jag hade samma problem för ett drygt år sedan men att jag fick eländet att hånka igång ändå efter mycket om och men. Faktum är att jag efter att fibblat med installationen fick både drivrutiner och Cubase LE att funka och jag spelade in audio spår härom kvällen. På morgonen dock när jag startade datorn var drivrutinerna borta och det gick endast att spela upp ljud direkt i laptopen, alltså mina monitorer som är kopplade till Lexicon Omega bara surrade. Jag avinstallerade allting men nu går det inte att installera alls! Har försökt med support från Lexicons engelska forum men ännu har jag inte kunnat lösa det.

Jag har Service Pack 2 installerat och har även hämtat hem nyare drivrutiner från Lexicons hemsida (omegaASIOInstaller.exe) (Asio Driver Installer v.105) men jag vet inte om det är rätt, för jag får det inte att funka i alla fall. Har provat att ansluta USB kabeln bde innan installationen och även under installationen när en textruta uppmanar till att pluga i den ( i manualen står nämligen att USB skall anslutas innan CD skivan sätts in). Jag har pratat med butiken där jag köpte grejerna och de fattar inte heller varför det inte går. Någon som kan bistå mig?

Dela på andra sajter

Annons
Jag skulle prova att tanka ASIO4ALL drivisarna, funkade för mig med min lexicon lamda!

Har tankat hem även dessa drivisar, men min USB verkar inte fatta.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Gladys grattis till examen. Kan det vara så att det är speciella drivrutiner till dit ljudkort för laptops? Jag menar det verkar ju vara så överlag för laptopkomponenter. Spontant så tycker man ju att dom Asiodrivisar som tillverkaren tillhandahåller borde var bättre än Asio4all. Kolla så att allt som har att göra med ljudkortet står inställt rätt i Cubase, måste ju finnas nån setup eller nåt configureringsläge i programmet. Dessvärre så vet jag ju inget om Cubase men i Logic så kan det om det strular vid ominstallation av OS, program och hårdvara bli så att man får göra om hela skiten igen. Men nu ska jag inte måla fan på väggen 🙂 det är nog bara nåt litet skitfel. Jag är nog kanske inte till så mycket hjälp men ring om du vill det är lättare på telefon.

Göran

Dela på andra sajter

Avinstallerade hela skiten och började om! Då funkade det! 🥰 Har skrivit en ny låt, men med bättre fraseringar (!) än den gamla 😛 . Nu när skolan är över så skall jag göra mer med musiken. Vi höres! // L8

Dela på andra sajter

Nu är det klippt igen! Varför avinstalleras/ försvinner mina drivrutiner så fort datorn stängs ned för natten? Har avinstalerat drivisarna, men det går ändå inte att installera dem på nytt för när guiden kommer upp säger den att den inte hittar dem, trots att jag har tryckt i CD skivan där de finns. Har även provat med nya drivisar som jag hämtat hem på Lexicons hemsida, men det går inte heller.

Dessa hämtade jag hem och sparade på skrivbordet. Sedan dubbelklickade jag på ikonen och sparade i en mapp på C:\ och i Lexicons mapp. När guiden för ny maksinvara poppar upp har jag valt att installera manuellt från angiven plats och anger då naturligtvis C:\ men det funkar inte heller. Hur ska jag göra?

Har avinstallerat genom att dels gå på startmenyn, högerklicka på Den här datorn och välja Hantera, sedan dubbelklickat på Enhetshanteraren och avinstallerat USB device. Har även gått på Lägga till och ta bort program på kontrollpanelen. Så mycket mer finns väl inte att göra när man skall avinstallera något, eller? 😛

Dela på andra sajter

Problemet löst! Tänk vad en liten rackare till USB kabel kan ställa till med när det är fel på just DEN!!! 😕

Dela på andra sajter

Inte fel på USB:n. Efter två dagar uppstod det gamla problemet och drivisarna var borta igen. Verkar vara ljudkortet i sig som det är glapp i. Lexicon Omega är skickad på service nu. Förhoppningsvis får jag en ny.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.