Johan Royen Postat 16 december 2003 Dela Postat 16 december 2003 Propellerheads har passat på att snygga upp sin hemsida lagom till jul. Förutom nytt utseende (jultema, någon? 😳 ) har man lagt upp del två av artikeln om Spider-enheterna och en intervju med Liam Howlett från The Prodigy som berättar om hur Reason räddade honom från den kreativa frustrationens dunkla gränder och om hur Prodigys nästa album till största delen är gjort i Reason. Förhoppningsvis får detta även tyst på de debatter om Reasons ljudkvalité i förhållande till valfri hård-/mjukvarusynt. (Varför låter jag som om jag jobbar på P-Heads?) (Jag håller fast vid att de som gnäller högst är oftast de som upptäckt att de inte har någon talang och tar ut sin frustration på att gnälla på Reason istället. Kom ihåg, mina vänner, att en bra melodi kan rädda ett dåligt ljud, men inte tvärtom! 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lofobia Postat 19 december 2003 Dela Postat 19 december 2003 Tycker nya sidan är bra! =) Intresant det där om prodigy. Får hoppas deras album låter riktigt bra nu så att Hårdvaru vs. Reason konflikten försvinner. hehe! Låter lite som om du är en av p-heads gänget.. men Brinner man för reason(?) Så slåss man ju för det! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 19 december 2003 Dela Postat 19 december 2003 Jag kan bara hålla med... båda! Vissa kanske hänger på forum för att gnälla på programen,andra använder det som hjälpmedel mellan allt produserande.. *ler* Reason var för mig,precis som Liam skrev, ett sätt att få tillbaka gnistan och insperationen, samt få fokus på musikskapandet och inte på problemlösning av studioutrustningen etc... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 januari 2004 Dela Postat 14 januari 2004 Angående ljudkvalite och melodi, (Lite OT, men i linje med första posten) lyssnade jag på en Page skiva för lite sen. Minns inte vad den heter, men den har låtar som, på ett berg och svänger. Där har de en synth med ett ljud som har ett mycket smalt frekvensområde som är rådistat. Det låter som en sådan preset som jag skulle bläddra förbi och tänka: skräp. Men det funkar mycket bra i deras låtar tycker jag. Inte viste jag att man kunde göra pop med det. LOL. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carlos (oregistrerad) Postat 13 februari 2004 Dela Postat 13 februari 2004 Reason är det bästa som hänt mig musikmässigt! Utan reason skulle jag inte kommit hälften så långt som jag är idag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carlos (oregistrerad) Postat 8 mars 2004 Dela Postat 8 mars 2004 (Jag håller fast vid att de som gnäller högst är oftast de som upptäckt att de inte har någon talang och tar ut sin frustration på att gnälla på Reason istället. Kom ihåg, mina vänner, att en bra melodi kan rädda ett dåligt ljud, men inte tvärtom! 😳 ) Du har så rätt! Reason var faktisk en räddare i nöden när kreativiteten minskade! mvh Carlos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.