Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej,

jag har just flyttat till stockholm. någon som har en aning om var man kan hitta förmånliga bärbara datorer? skall skaffa en för portabel musik produktion.

eller nån web sida,internet försäljning.

SKulle gäran plocka ihop min egen laptop i ett tomt skal. vet att det finns såna möjligheter men inte var i landet. hoppas nån kan hjälpa mig med det här.

tjaba

Annons
Postat

det blir nog väldigt dyrt om du ska plocka ihop en egen.

De som finns idag räcker väl rätt ok. Tex en p4a med 512 i ram...

finns ganska billiga på www.dell.se

Postat (redigerat)

Jag kollade med en dataaffär i min stad och de plockar ihop bärbara datorer.

En P4, 1G ram, 60gb HD, 15 skärm, firewire mm 18 000kr

Redigerat av Erik
Postat

Undvik att få moderkort med VIA-chipset eller liknande, se till att få ett med Intel chipset så har du undvikit många problem, se också till att den har snabb disk vilket bärbara sällan har, och att föredra skaffa firewire-disk/ar att jobba med så kommer du också slippa en massa flaskhalsar.

Postat
Undvik att få moderkort med VIA-chipset eller liknande, se till att få ett med Intel chipset så har du undvikit många problem,

Varför det?

Postat

Förstår inte varför så många är rädda för VIA? Det har nämnts innan här, det är ett gammalt problem och är väl knappas aktuellt idag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.