Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett problem. Sitter med en låt och skulle prova att mixa ner två gitarr-spår till ett stereo-spår för att importera det i Audacity. När jag lyssnar i cubase (SX3) så låter allt som det ska. Spåren panorerade i varsin högtalare. Men sen när jag mixar ner dem till ett stereospår och provar att lyssna i Winamp, Så är det bara ljud i den ena högtalaren. Importerar spåret i Audacity, får en stereo-fil men ser då att det bara är ljud i ett spår. Provar att mixa ner en del av låten med alla instrument. Och då blir det som det ska i båda högtalarna. Men sen när jag provar att mixa ner 2 separata spår igen, så blir det samma sak. Bara ljud i ena högtalaren. 😊

Vad är det som är fel? Har aldrig varit med om detta tidigare.

Mycket tacksam för svar!

/hertingen

Annons
Postat

Har du valt rätt utgång i Audio Mixdown fönstret? Det rätta borde heta något i stil med Stereo Output, tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.