Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

...presentera mig lite.

Min presentation har jag tagit bort.

Jag tar en time-out från detta forum.

Jag tackar er som har hälsat mig välkommen ännu en gång.

Redigerat av TCG
Annons
ZTF (oregistrerad)
Postat

Välkommen!

Ölen finns i kylen om inte Killwithskill har druckit upp den.

Postat (redigerat)

Ölen är tyvärr slut...gick åt igår när jag somna till Pink Floyd - Live at Pompeii...

Redigerat av Martin
Postat
Välkommen hit. :rolleyes:

Tack! 🙂

Postat
Välkommen!

Så, om man är i behov att operasång kan man höra av sig till dig?

🙂

Då får jag ta och rossla upp mig lite tills dess... 😛

Postat
Välkommen!

Så, om man är i behov att operasång kan man höra av sig till dig?

🙂

Då får jag ta och rossla upp mig lite tills dess... 😉

🙂

Postat
Hejsan och välkommen!

Man tackar. 😕

Postat

Känner igen ditt dilema. Ska man bli solo instrumentalist/sångare får man lägga ner så

mycket tid så man blir helt isolerad från omvärlden. Sedan ifall man inte får något erkännande

så är det bara att ruttna ihop. Har man tur som instrumentalist, så kan man få jobb i en

symfoniorkester med en lön motsvarande en löneassistent. Känner folk som försökt bli pianister

och det har slutat i att flygeln åkt ut från lgh.

Kul ändå att du har sångutbildning. Någonting måste det ha gett. Någonting som borde gett dig

en fördel som man inte lär sig genom ett inoativt windows/mac programvara. Det kan man alltid

ta igen. Men sång...näe, det kräver sin tid.

Postat

Hej å välkommen!

Ovanligt lång och utförlig presentation men intressant. Tack för det! Men nu... om man vill låna dig till lite tyngre grejor då? 😕

Postat (redigerat)
Känner igen ditt dilema. Ska man bli solo instrumentalist/sångare får man lägga ner så

mycket tid så man blir helt isolerad från omvärlden. Sedan ifall man inte får något erkännande

så är det bara att ruttna ihop. Har man tur som instrumentalist, så kan man få jobb i en

symfoniorkester med en lön motsvarande en löneassistent. Känner folk som försökt bli pianister

och det har slutat i att flygeln åkt ut från lgh.

Kul ändå att du har sångutbildning. Någonting måste det ha gett. Någonting som borde gett dig

en fördel som man inte lär sig genom ett inoativt windows/mac programvara. Det kan man alltid

ta igen. Men sång...näe, det kräver sin tid.

Tack för ditt medkännande svar.

Jag har haft mycket gott av den tiden. Jag lärde mig verkligen att stå på en scen/njuta av att göra det. Jag var på fel spår vad gällde min sångteknik och jag hade inga krafer kvar att tänka om. Men utan beröm var jag inte. Det fick jag en hel del. Det är bara det att jag inte lyssnade om jag inte själv var nöjd.

Så rätt du har om att det kräver sin tid att kunna hantera sin röst. Framför allt när man, som jag, vill kunna kontrollera allt i minsta detalj...

Jaja... Då var då och Nu är nu... 🙂

Redigerat av TCG
Postat (redigerat)
Hej å välkommen!

Ovanligt lång och utförlig presentation men intressant. Tack för det! Men nu... om man vill låna dig till lite tyngre grejor då? 🙂

Man tackar. 🙂

Tyngre grejor, vad menar du med det? Jag har gastat "Wagnergrejor", så där bara för att det var roligt att göra det. Men det fick inte min sångpedagog veta någonting om. Han var själv en Wagner-tenor, som har sjungit på alla stora operascener i världen(tyvärr finns han inte kvar i livet längre. Mycket saknad av mig)...

Jag gör inget som kan skada min röst, men det tror jag inte att du menade heller... 🙂

Edit:

Måste tillägga att jag tror att du menar hårdrock. Liiite frestande är det faktiskt, men med tillägget att jag absolut inte tänker sjunga som en hårdrockare. 🙂😉 ;)

Redigerat av TCG

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.